دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: طلا را دپو نکنید/ خانم‌ها طلا بخرند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره سرمایه‌گذاری مردم از طریق خرید طلا گفت: در وضع کنونی اقتصاد کشور به هیچ وجه خرید طلا برای سرمایه‌گذاری را توصیه نمی‌کنم.
کد خبر : 49909

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه سرمایه‌گذاری طلا برای خانم‌ها از دو منظر قابل بررسی است، افزود: برخی زنان طلا را با هدف تامین سود خریداری می‌کنند و برخی دیگر آن را به عنوان زیورآلات خود می‌خرند چرا که زیورآلات یک زن جزئی از کالای لوکس آنها محسوب می‌شود.


وی تصریح کرد: در زمان خرید یک کالای لوکس مانند زیورآلات بهتر است کالایی خریداری شود که حداقل 50 تا 60 درصد آن درصورت تمایل به پول تبدیل می‌شود بنابراین سرمایه‌گذاری و خرید طلا در این بخش به خانم‌ها توصیه می‌شود.


کشتی‌آرای اظهار کرد: اگر از زیورآلات بدلی یا مشابه استفاده شود، هیچ پولی بازگردانده نخواهد شد؛ بنابراین از این منظر خرید طلا بهترین کار ممکن است.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: جنبه دیگر سرمایه‌گذاری این است که خانم یا آقایی برای مصون ماندن پس‌انداز خود از تورم و عاید شدن سودی در آینده طلا خریداری می‌کند که البته عموما طلای بدون اجرت ساخت و سود را خواهد خرید.


وی با بیان اینکه نماد طلای خالص در کشور سکه است، ادامه داد: سکه سرمایه‌گذاری‌ای است که ضمن حفظ سرمایه شخص اگر تورمی هم اتفاق افتد، تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد گذاشت و سودی را نیز عاید شخص می‌کند.


کشتی‌آرای تاکید کرد: اما در وضعکنونی کشور این سود از میزان سود سپرده‌های بانکی و هر سرمایه‌گذاری دیگری کم‌تر است بنابراین ممکن است به لحاظ صرفه اقتصادی این نوع سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نباشد.


وی توصیه کرد که اگر خانم‌ها می‌خواهند زیورآلاتی خریداری کنند، زیورآلات طلا بخرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته