دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 10:06

وزیران کشور اتحادیه اروپا نشست اضطراری برگزار می‌کنند

وزیران کشور عضو اتحادیه اروپا به‌دنبال حملات پاریس، روز جمعه نشستی اضطراری در بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه، برگزار می‌کنند تا درباره موضوعات امنیتی و واکنش‌های این اتحادیه مذاکره کنند.
کد خبر : 49908

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، «اتین اشنایدر» وزیر کشور لوکزامبورگ روز گذشته (یکشنبه) گفت: اروپا در مقابله با بربریت و تروریسم، در کنار فرانسه ایستاده است.


نشست اضطراری روز جمعه به‌ دنبال حملات خونین پاریس انجام می‌شود، حملاتی که با تیراندازی و عملیات انتحاری همراه بود و دست‌کم 129 کشته برجای گذاشت و گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.


«اشنایدر» افزود: تصمیم برای انجام دیدار اضطراری وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا، با همفکری مقام‌های فرانسوی گرفته شده است.


وزیر کشور لوکزامبورگ روز گذشته با «برنارد کازنو» همتای فرانسوی‌اش و نیز «دیمیتریس اورامپولس» مسئول ارشد امور داخلی و مهاجرتی اتحادیه اروپا در پاریس دیدار کرده بود.


این سه نفر در بیانیه‌ پس از دیدار بر توقع شهروندان اروپایی برای انجام واکنشی فوری، متمرکز و موثر اتحادیه اروپا تاکید کردند.


در این حال، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: موضوعاتی همچون سیستم «ثبت اطلاعات مسافران (PNR)» که مبتنی بر جمع‌آوری اطلاعات مسافران در اتحادیه اروپاست، از جمه مواردی‌ است که وزیران کشور اتحادیه درباره آن مذاکره خواهند کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته