دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1399 - 13:59
معاون امور بین‌الملل دانشگاه تهران خبر داد؛

امکان گذراندن مجازی دروس برای دانشجویان غیرایرانی جدید/ ارزیابی از میزان پذیرش دانشجویان غیرایرانی در سال آینده نداریم

معاون امور بین الملل دانشگاه تهران از امکان گذراندن مجازی دروس برای دانشجویان غیرایرانی جدید خبر داد.
کد خبر : 499058
636865237132341623.jpg

محمدباقر قهرمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره پذیرش دانشجویان غیرایرانی در ایام کرونا و ترم آینده اظهار کرد: همانند سایر دانشگاه‌ها ما نیز در این زمینه با مشکلاتی مواجهه هستیم. اما برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که اگر شرایط کشورها و به تبع آن کشور ما عادی شد، این دانشجویان بتوانند به کشور بازگردند و در کلاس‌های درس حاضر شوند.


وی افزود: معاونت دانشجویی خوابگاه‌ها را ضدعفونی کرده است و در صورتی‌که شرایط برای بازگشت این دانشجویان فراهم شود به کشور بازمی‌گردند.


معاون امور بین الملل دانشگاه تهران اعلام کرد: درپایان خردادماه هیئت دولت این مصوبه را داشت که براساس آن دانشجویانی که کشور را ترک کرده‌اند، می‌توانند با همان ویزای قبلی به کشور بازگردند. این دانشجویان می‌توانند با هماهنگی دانشگاه به سفارتخانه مراجعه و ویزای خود را دریافت کنند.


قهرمانی گفت: تمهید دیگری که برای این دانشجویان اندیشیده شده این است که به آنها اجازه داده شده که بتوانند در دانشگاه حضور پیدا کنند و درس‌هایشان را بگذرانند.


وی بیان کرد: درصد بالایی از دانشجویان غیرایرانی که از کشور خارج شده‌اند توانسته‌اند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند. حدود 10 درصد از دانشجویان هم در کشور ماندند که تعدادی از آنها در خوابگاه‌ها و تعدادی هم در منازل شخصی خود ساکن هستند، این دانشجویان هم توانستند به آموزش‌های مجازی متصل شوند.


معاون امور بین الملل دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که آیا در پذیرش دانشجویان خارجی جدید اخلالی ایجاد نشده است، گفت: موسسه دهخدا که وابسته به دانشگاه تهران است برنامه‌ریزی کرده تا آموزش زبان فارسی برای دانشجویان جدید به صورت مجازی برگزار شود. همچنین مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران در تلاش است تا دروس اولیه این دانشجویان به صورت الکترونیکی ارائه شود.


وی اعلام کرد: هنوز ارزیابی از میزان پذیرش دانشجویان غیرایرانی در سال آینده تحصیلی نمی‌توان ارائه داد چراکه تعداد زیادی از متقاضیان منتظر به پایان رسیدن دوره کنونی تحصیل خود هستند.


دانشگاه تهران هم‌اکنون 850 دانشجوی غیرایرانی دارد و یک هزار و 850 زبان‌آموز در موسسه دهخدا این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته