دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1399 - 12:19
ناصر شهنازی در گفتگو با آنا:

انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کار ساده‌ای نیست/ باید شرایط مالی مربیان تأمین شود

مربی والیبال ایران گفت: انتخاب مربی برای این رده سنی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع است چرا که سنگ‌بنای والیبال ایران در دیگر رده‌های سنی از نوجوانان آغاز می‌شود.
کد خبر : 499039

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: با توجه به شرایطی فعلی و  شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را به وجود آورده است به نظرم برگزاری اردو و مسابقه اصلاً کار منطقی نیست. در رده نوجوانان باید استعدادیابی صورت بگیرد و فدراسیون باید فراخوان بدهد. بدون شک در این شرایط نوجوانان زیادی از شهرهای مختلف در این فراخوان حضور پیدا می‌کنند که ممکن است شدت شیوع این ویروس را چند برابر کند. بنابراین کار منطقی است که فعلاً هیچ برنامه‌ای نداشته باشند. 


وی گفت: متأسفانه ما از نظر زیرساختی مشکلات زیادی داریم؛ اگرچه تیم هشتم دنیا هستیم اما واقعاً امکانات و شرایط ایده‌‌آلی در اختیار نداریم به همین خاطر در هیچ رده سنی والیبال برنامه‌ ندارند. به هر حال در وضعیت جان افراد مهم‌تر است و نباید آن را به خطر انداخت. به نظرم اگر فدراسیون هم تعلل می‌کند به این خاطر است. البته قرار است لیگ برگزار شود که  این موضوع به باشگاه‌ها واگذار شده است و آن‌ها هزینه تست می‌دهند و تمرینات خود را آغاز می‌کنند. بنابراین فشاری به فدراسیون والیبال وارد نمی‌شود. 


مربی والیبال ایران تأکید کرد: در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان باید دقت زیادی صورت بگیرد. به نظرم انتخاب مربی برای این رده سنی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع است چرا که سنگ‌بنای والیبال ایران در دیگر رده‌های سنی از نوجوانان آغاز می‌شود. در حال حاضر خیلی از بازیکنان ما مشکل تکنیک دارند که باید روی آن از رده نوجوانان سرمایه‌گذاری کرد تا در آینده نتیجه‌بخش باشد. همگان سازی تمرینات در رده‌های سنی مختلف دیگر موضوع مهم والیبال است که باید به آن توجه ویژه کرد. بارها ما گفتیم که باید نوع تمرین ملی‌پوشان در هر رده سنی باید مشترک باشد. در رده پایه باید روی تکنیک و تاکتیک و همچنین ضریب هوشی کار کرد. 


شهنازی عنوان کرد: مربی که برای این رده سنی انتخاب می‌شود باید باتجربه باشد و به دنبال منافع شخصی نرود. در حال حاضر کشوری مثل ایتالیا در رده پایه از مربی بزرگی مثل ولاسکو استفاده می‌کنند به این خاطر که این رده سنی برای همه کشورها اهمیت زیادی دارد. مربی که برای این رده سنی استخدام می‌شود باید به علم روز دنیا مسلط باشد و از طرف دیگر به اخلاق بازیکنان این رده سنی آشنایی داشته باشد. به هر حال متولی این انتخاب فدراسیون والیبال است و باید کاملاً کارشناسانه برای این رده سنی مربی انتخاب کرد. 


مربی والیبال همچنین گفت: در صورتی که تکنیک و تاکتیک بازیکنان والیبال اصلاح نشود در هر رده سنی باید هزینه بیشتری برای آن بدهند. از طرف دیگر خیلی مهم است که مربی این رده پایه قرارداد داشته باشد و از لحاظ مالی تأمین شود. سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان نباید در تیم‌های باشگاهی حضور داشته باشد و  اگر هر بازیکنی را که انتخاب می‌کند یا خط می‌زند براساس  شرایط بازیکن باشد نه مسائل دیگر. حضور یک بازیکن یا خط خوردنش در آینده والیبال تأثیر می‌گذارد و باید با دقت انجام شود. 


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته