دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1399 - 08:30
علی‌زاده در گفتگو با آنا:

وزارت صمت به عنوان مسئول کنترل گرانی‌ها وزیر ندارد/ دولت بازار متلاطم را ساماندهی کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تلاطم قیمتی در بازار گفت: بسیاری از کالاهایی که امروز در بازار دچار تنش قیمتی شده‌اند، در گذشته با ارز دولتی خریداری شده بودند؛ از این رو تلاطم‌های قیمتی در این حوزه نشان از ضعف نظارت‌ها دارد.
کد خبر : 499028
e0c1892d-f5c1-440d-8205-1fcc615e4f25.jpg

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به نابسامانی قیمت‌ها در بازار، اظهار کرد: متأسفانه متولی بحث بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که اکنون چند ماهی بدون وزیر اداره می‌شود.


نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معرفی وزیر صمت برای اخذ رأی اعتماد به مجلس باید هر چه سریع‌تر انجام شود، افزود: با حضور وزیر در این وزارتخانه می‌توان انتظار وجود برنامه دقیق جهت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را داشت.


وی با تأکید بر اینکه مجلس با دعوت از مسئولان و استماع گزارش عملکرد آن‌ها در پی بهبود شرایط اقتصادی کشور است، تصریح کرد: کارگروه‌هایی در مجلس با هدف رفع مشکلات اقتصادی مردم تشکیل شده که به‌زودی نتایج آن در قالب گزارش‌هایی منتشر خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کنترل تورم و نابسامانی‌های ارزی در اختیار دولت و بانک مرکزی است، گفت: مجلس آمادگی خود برای کمک به دولت جهت تنظیم بازار را اعلام کرده و در این رابطه خود را مسئول می‌داند.


علیزاده با بیان اینکه در شرایط کنونی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در بحث ساماندهی بازار نظارت بر قیمت‌هاست، افزود: بسیاری از کالاهایی که امروز در بازار دچار تنش قیمتی شده‌اند در گذشته با ارز دولتی خریداری شده بودند ازاین‌رو تلاطم‌های قیمتی در این حوزه نشان از ضعف نظارت‌ها دارد.


وی ادامه داد: اگر دولت کنترلی بر قیمت‌ها داشته باشد به طور حتم کالاها با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تذکر به دولت به دلیل تأخیر در معرفی وزیر پیشنهادی صمت خبر داد و افزود: دولت باید هر چه زودتر خلأ رخ‌داده در این وزارتخانه را جبران کند.


انتهای پیام/4151/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته