دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 10:06

فصلنامه علمی، پژوهشی کاتالیست دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در پایگاه ESCI نمایه شد

فصلنامه علمی، پژوهشی کاتالیست(Iranian Journal Of Catalysis) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در پایگاهEmerging Source Citation Index (شاخص استنادی منابع در حال ظهور و یا به اختصار ESCI) نمایه شد.
کد خبر : 49899

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدیر مسئول نشریه کاتالیست و عضو هیات علمی گروه شیمی واحد شهرضا گفت:به همت دست اندرکاران این فصلنامه و حمایت های دکتر علی شریف زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا موفقیت دیگری بر موفقیت‌های قبلی رقم خورد و نشریه کاتالست توانست در ESCI ایندکس شود.


دکتر رضیه فضائلی در توضیح شاخص استنادی منابع در حال ظهور که به اختصارESCI گفته می‌شود افزود: ESCI، نسخه جدیدی از Web of Science (WoS زیر نظر پایگاه تامسون رویترز) است که مجلات علمی موجود در سرتاسر دنیا را ارزیابی و انتخاب می نماید.


عضو هیات علمی واحد شهرضا مهمترین پارامترهایی که در انتخاب از سوی WOS لحاظ می‌شود را چنین بیان کرد: مجلاتی که روند داوری آنها به صورت همتراز داوری (Peer- Review) است، مجلاتی که از شیوه چاپ و نشر اخلاقی پیروی می‌کنند و دارای گواهی Ethics بین‌المللی هستند، مجلاتی که از لحاظ مطالب و محتوای علمی برای جامعه علمی ارزشمند هستند، مجلاتی که از لحاظ فنی، اصول تامسون، رویترز را رعایت کنند (مجلاتی که ارسال مقاله به آنها کاملاً الکترونیکی و آنلاین (Online submission) است، در این گزینش، ترجیح داده می شوند).


مدیر مسئول کاتالیست در اهمیت نشریاتی که در ESCI نمایه می شوند، اظهار کرد: قابلیت جستجو و کشف و نیز قابلیت استناد به مجلاتی که در این نسخه جدید ESCI نمایه می‌شوند، بیشتر می‌شود و این نکته جایگاه بین المللی مجله را بهبود می‌بخشد.


وی ادامه داد: نمایه شدن یک مجله در نسخه ESCI بدان معناست که مجله مورد نظر، مراحل اولیه بررسی برای اخذ فاکتور تاثیر (IF: Impact Factor) را با موفقیت پشت سر گذاشته است و پس از این مرحله، مجله بر اساس نوع موضوع خود در یکی از ایندکس‌های SCIE، (نمایه استنادی علوم گسترده)، SSCI (نمایه استنادی علوم اجتماعی) یا AHCI (نمایه استنادی هنر و علوم انسانی) انتقال داده می شود و IF دریافت می‌کند.


فضائلی گفت: مجله کاتالیست قبلاٌ موفق شده بود در پایگاههای معتبر داخلی مانند SID ،ISC و پایگاه مگ ایران و پایگاههای معتبر بین المللی مانند CAS ، DOAJ ، J-Gate و گوگل پژوهشگر و پایگاه Hinariو چندین پایگاه دیگر نمایه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته