دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 14:55
کوتاه از واحدهای مشگین شهر، علوم دارویی، آذرشهر، کرمانشاه، بهشهر، اندیمشک، مینودشت، کهنوج، دشتستان، اهواز و سمای مشهد

از قهرمانی دانشجوی وزنه‌بردار تا موفقیت تیم رباتیک دانشجویان

مدارس سمای استان خراسان رضوی با کسب بیشترین امتیاز در حوزه تربیت بدنی، از سوی سازمان سما به عنوان واحد نمونه کشوری در سال 94-93 معرفی و مورد قدردانی قرار گرفت.
کد خبر : 49889

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر شورای سیاستگذاری سما در استان خراسان رضوی گفت: تاسیس مدرسه تخصصی ورزش با معیارها و استانداردهای معرفی شده، حضور گسترده و منظم در مسابقات ورزشی، کسب عناوین برتر در مسابقات دانش آموزی و دانشجویی و سامان دهی این حوزه از نظر نیروی انسانی، از مهمترین فعالیت های حوزه تربیت بدنی استان بوده است.


محمود مدرسی از افتتاح مدرسه بازی‌های بومی و محلی به عنوان دومین مدرسه تخصصی ورزش در مشهد خبر داد.


وی همچنین از تلاش‌های همه عوامل و دست‌اندرکاران حوزه تربیت بدنی استان قدردانی کرد.


برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه کارگاه آموزشی آشنایی با فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور با همکاری موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی شهرستان تربت حیدریه ویژه دانشجویان خواهر دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه برگزار شد.


در این نشست حجت‌الاسلام کازری مسئول موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی شاخه شهرستان تربت حیدریه با بیان شاخص‌های عرفان حقیقی و کاذب و ضرورت مطرح کردن مباحث مربوط در جامعه و با ریشه‌یابی عرفان‌های نوظهور به ارائه راهکارهای مقابله با عرفان‌های کاذب و فرقه‌های انحرافی پرداخت.


نشست صمیمی اعضاء ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر


جلسه‌ای با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مشگین شهر و اعضاء ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر در محل دفتر ریاست برگزار شد.


دکتر ابراهیم دادفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر از حضور رئیس بنیاد شهید و هیات همراه برای بررسی مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد مشگین شهر قدردانی کرد و با توجه به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر حدود مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/ ۶ریال به این واحد دانشگاهی بدهکار است با توجه به نیاز مالی برای تکمیل ساختمان در حال احداث ولایت که با توجه به وضعیت مالی نیمه کاره مانده است خواستار تسریع در پرداخت بدهی بنیاد شهید به این واحد دانشگاهی را شد.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مشگین شهر نیز از حسن نیت ریاست و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تکریم خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در واحد دانشگاهی و ارائه خدمات، قدردانی کرد.


اسکندری افزود: باتوجه به اینکه دولت آماده خدمت‌رسانی به همه خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است دانشجویان شاهد و ایثارگر نهایت استفاده از فرصت‌ها را برای بالابردن سطح علمی و تحصیلی خود به کار گیرند.


مقرر شد برای تقویت بنیه علمی و درسی دانشجویان شاهد و ایثارگر جلسه توجیهی با استفاده از استادان مجرب واحد دانشگاهی و آسیب شناسی افت تحصیلی دانشجویان مشروطی در اسرع وقت برگزار شود. در پایان از زحمات دلسوزانه صباغی و آقابالازاده رابطین ستاد شاهد و امور ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قدردانی و تشکر به عمل آمد.


برگزاری سمینار دارودرمانی پدیاتریک در واحد علوم دارویی


به همت انجمن دانشجویان داروسازی واحد علوم دارویی، سمیناری با موضوع دارو درمانی پدیاتریک در امفی تئاتر دانشکده داروسازی با حضور دانشجویان برگزار شد.


در این سمینار که با استقبال پرشور دانشجویان داروسازی روبرو شد، دکتر مهدی رجبی مدیرگروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی درباره دارو درمانی اطفال و نکات مشاوره ای مهم که یک دکتر داروساز در داروخانه باید به بیماران درباره اطفال یاداوری کند، توضیحاتی ارائه داد.


در این سمینار ۱۸۱دانشجوی داروسازی شرکت کردند و در پایان اعضای این انجمن از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ریاست، معاونت پژوهش و فناوری، ریاست دانشکده داروسازی و مدیرگروه داروسازی بالینی تشکر و قدردانی کردند.


تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان در واحد آذرشهر
شورای هماهنگی و اطلاع رسانی شهرستان آذرشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر تشکیل شد


رئیس واحد آذرشهر در این جلسه، دانشگاه را نقطه ثقل شهرستان دانست و گفت: در زمینه های مختلف فرهنگی بابرگزاری اردوهای مختلف مسابقات قرآن و.... پیشرو هستیم .


دکتر جعفر کمانی با تشکر از شورای اسلامی و شهردار، افزود: در تملک دانشگاه که پروژه عمرانی در دو سال اخیر بوده است 8 ساختمان جانمایی شده است و هزینه ساخت دو ساختمان آموزشی و سلف سرویس، 4میلیارد تومان بوده است که بدون اعتبار دولتی انجام گرفته است.


وی از دولت تدبیر وامید به دلیل ایجاد امید و آرامش تشکر و از راستگو فرماندار شهرستان به دلیل اهمیتی که به دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان قائلند قدردانی کرد.


کمانی از شرکت دانشگاه آزاد واحد آذرشهر در نمایشگاه های فناوری های نوع خبر دارند که یک غرفه به این واحد اختصاص یافته است و با 6 اختراع در نمایشگاه حضور داریم.


کارگاه ارزیابی مقالات و کنفرانس‌های بی‌اعتبار بین‌المللی با شرکت اعضای هیات علمی واحد کرمانشاه برگزار شد


کارگاه ارزیابی مقالات و کنفرانس‌های بی اعتبار بین‌المللی با شرکت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و با حضور مدیر اجرایی کارگاه مربوطه و رییس اداره کنفرانس‌های خارج از کشور دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.


در این کارگاه یک روزه اعضای هیات علمی با نحوه شرایط نگارش و چاپ مقاله در مجلات با اعتبار و همچنین با شرایط کنفرانس های معتبر خارج از کشور آشنا شدند.


مدرسان این کارگاه دکتر ولی بریم نژاد و مهدی مرادی رییس اداره کنفرانس های خارج از کشور و مدیر اجرایی کارگاه یاد شده بودند.


گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه آزاد واحد بهشهر


به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی هیأت رئیسه دانشگاه از کتابخانه و نمایشگاه کتاب بازدید و از مسئولین این حوزه قدردانی و تشکر بعمل آوردند.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد بهشهر بیان کرد: این واحد دانشگاهی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت الکترونیک، مقاله نویسی وایجاد نمایشگاه و همچنین دعوت از مدارس برای بازدید از کتابخانه دانشگاه و برگزاری کارگاههای تخصصی کتاب کرد.


دکتر مهرآرا با بیان اینکه، بنا به پیش بینی دانشگاه در افق 1404مجموعه کتب دانشگاه به 43000 جلد کتاب افزایش خواهد یافت خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این ویژه برنامه‌ها در سطح دانشگاه، تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه و ترویج کتاب و اهمیت کتابخوانی، دستیابی به جایگاه واقعی کتاب و کتابخوانی در فرهنگ عامه و برجسته سازی جلوه‌های نهضت کتابخوانی در فرهنگ عمومی دانست.


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک قهرمان وزنه برداری جوانان کشور شد


میلاد پوررشنو دانشجوی رشته کامپیوتر واحد اندیمشک در مسابقات وزنه برداری جوانان( ۱۹و ۲۰) سال ایران یادواره شادروان استاد بهمن مطلق از بنیانگذاران وزنه برداری خوزستان، در دسته 105 کیلوگرم و با مجموع 355 کیلوگرم به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت و به تیم ملی وزن برداری جوانان کشور دعوت شد.


در این دوره از مسابقات تیم خوزستان با ۵۳۱ امتیاز قهرمان و تیم های اردبیل و فارس با کسب 496 و 470 امتیاز دوم و سوم شدند .



برگزاری مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در واحد مینودشت


مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با حضور 40 نفر از استادان، دانشجویان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار شد. در این دوره از مسابقات که در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل، تحقیق و اذان برگزار شد در بخش برادران پس از برگزاری مسابقات در رشته های قرائت به روش تحقیق، ترتیل و اذان نتایج به شرح ذیل حاصل شد:


رشته ترتیل (اساتید): مهندس محمد فرشاد رتبه اول، حسن ظریف رتبه دوم


رشته ترتیل (کارکنان): سیدعلیرضا نریمانی رتبه اول


رشته ترتیل (دانشجویان): مجید کوهستانی رتبه اول ، سیدرضا حسینی رتبه دوم، عقیل صادقیان رتبه سوم


رشته تحقیق (اساتید): حسن سرایلو رتبه اول، اسماعیل میرشاهی رتبه دوم، ابوالقاسم شیخی رتبه سوم


رشته تحقیق (کارکنان): مهدی لگزایی رتبه اول


رشته اذان(کارکنان): سید حسن عابدینی رتبه اول


رشته اذان(دانشجویان): امیر کلانتر نیا رتبه اول


کسب رتبه سوم کشوری دانشجوی واحد کهنوج در سی امین جشنواره قرآن و عترت


مهرداد بهزادی دانشجوی رشته امور اداری این واحد دانشگاهی توانست در بخش ادبی، رشته نمایشنامه نویسی سی امین جشنواره کشوری قران و عترت که از تاریخ 19 تا 21 آبان ماه در قم برگزار شد با نمایشنامه آهوی رمیده میدان شهر با موضوعیت حضرت امام رضا(ع) از میان شرکت کنندگان همه موسسات و مراکز آموزش عالی کشور مقام سوم را کسب کند.


رئیس واحد کهنوج با تبریک به مناسبت کسب این مقام گفت: با راه‌اندازی انجمن های فرهنگی این واحد دانشگاهی امکان حضور و شرکت دانشجویان در مسابقات و جشنواره های ملی فراهم شد و امروز شاهد به بار نشستن این زحمات با کسب مقام سوم دانشجوی واحد کهنوج در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور هستیم.


اصغر پوربهزادی راه اندازی و فعال کردن انجمن های شعر، تئاتر، موسیقی، نمایشنامه نویسی، داستان نویسی، روزنامه نگاری را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در حوزه دانشجویی دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد درخشش بیشتر دانشجویان این واحد دانشگاهی در سطح ملی خواهیم بود.


برگزاری مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت در واحد دشتستان


مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان برگزار شد.


بخش شفاهی مسابقات قران و عترت دانشگاه آزاداسلامی واحد دشتستان در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن و اذان اکنون باحضور 50 شرکت کننده در حال برگزاری است.


در این مسابقه که با هدف کشف استعدادهای قرآنی از بین دانشگاهیان و ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی و آشنایی دانشگاهیان با روش‌های صحیح قرائت قرآن، حفظ و انتقال آن به نسل‌های دیگر صورت می گیرد در سه گروه استادان، کارکنان و دانشجویان اجرامی شود، نفرات برتر این مسابقات ضمن دریافت هدایای نقدی و لوح سپاس به مرحله استانی (منطقه ای) اعزام خواهند شد.


قهرمانی تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در مسابقات لیگ مسیر یاب کشور


رئیس اداره تدارکات و سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از کسب عنوان قهرمانی این تیم در لیگ مسیر یاب ویژه کشوری در مسابقات دانشگاه صنعتی بابل خبر داد.


ابراهیم اسکندری راد دلیل عمده و ثمر بخش این پیشرفت‌ها را حمایت‌های همه جانبه مسئولان واحد و تلاش های اعضای این تیم دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب