دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

توقف انتشار آمار تولید و تجارت صنعتی و معدنی توسط وزارت صمت

از ابتدای سال 99 با روی کار آمدن خیابانی سرپرست جدید وزارت صنعت و معدن تجارت انتشار آمارهای تولید و صادرات و واردات و مجوزهای صنعتی و معدنی و بازرگانی در پایگاه وزارت صمت متوقف شد.
کد خبر : 498836
15859202645948.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، از شهریور سال 98 انتشار آمارهای واردات و صادرات کشور که همیشه توسط گمرک منتشر می‌شد، متوقف شد. بهانه گمرک برای انتشار این آمار مصوبه شورای امنیت ملی در رابطه با عدم انتشار آمارهای گمرکی بود که با هدف جلوگیری از انتشار آمار تجارت خارجی کالا در شرایط تحریم بود.


یکی از بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت انتشار جزئیات آمار تولید، صادرات، واردات و تجارت در بخش‌های مختلف بود. این گزارش  تا ابتدای سال 99 به صورت منظم ماهانه منتشر می‌شد، آمارهای مفید و شفافی را از تولید و تجارت برای فعالان رسانه و پژوهشگران اقتصادی در بخش‌های مختلف ارائه می‌کرد .


با این حال از ابتدای سال 99 با روی کار آمدن خیابانی سرپرست جدید وزارت صنعت و معدن تجارت انتشار آمارهای تولید و صادرات و واردات و مجوزهای صنعتی و معدنی و بازرگانی در پایگاه وزارت صمت متوقف شد. با این وجود آمارهای روزانه توسط وزارت صمت منتشر می‌شود اما این گزارش‌های روزانه به لحاظ غنی بودن مانند گزارش‌های ماهانه نیست و تنها برای رفع تکلیف در حوزه آمار است.



تاکنون علت مشخصی از این اقدام وزارت صمت منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که مسئولان این وزارت خانه به دلیل افت تولیدات کشور در ماه‌های فروردین و اردیبهشت تمایلی به انتشار گزارش‌های آمارهای مشابه آمار گذشته ندارند.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته