دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1399 - 12:31
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری/1:

روح‌الله زم به اعدام و حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از صدور حکم اعدام و حبس برای روح‌الله زم متهم پرونده آمدنیوز خبر داد.
کد خبر : 498818
BS0K4819.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیش از 15 ماه از دوره تحول را در قوه قضائیه سپری کردیم، گفت: خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که توانستیم به لطف خداوند هم از افکار عمومی جامعه و هم در کلام و سخن رهبر معظم انقلاب نمره قبولی کسب کنیم.


وی با بیان اینکه در هفته قوه قضائیه ۴۷ پروژه عمرانی متعلق به قوه قضائیه افتتاح و بیش از ۳۰ سامانه فناوری جدید بهره‌برداری شد، گفت:  روز گذشته جلسه قوه قضائیه به بررسی راهکارهای اجرایی شدن مطالبات رهبری اختصاص پیدا کرد و در جلسه بعدی هم ادامه این مبحث را خواهیم داشت تا تدابیر و معنویات رهبری هر چه سریعتر اجرایی شود.


سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: برگزاری دادگاه‌های مفاسد اقتصادی حلقه آخر مقابله با فساد است و به هیچ عنوان از این مسیر بر نمی‌کردیم و از مقابله با مفسدان کوتاه نمی‌آییم اما همین‌جا می‌گوییم که محاکمه مفسدان حلقه آخر این مسیر است اما هدف ما تحقق عدالت و عاری شدن کشور از هرگونه فساد است.


اسماعیلی افزود: ما برای از بین بردن فساد در جامعه نیازمند یک اجماع ملی هستیم و تکمیل زنجیره مبارزه با فساد در زمینه پیشگیری و شناسایی و تشخیص از بین بردن بسترهای فساد زاد که امیدواریم این زنجیره کامل شود.


وی درباره حکم دادگاه رسیدگی به اتهامات روح‌الله زم گفت: دادگاه حکم خود را مبنی بر محکومیت زم صادر کرده است اما حکم بدوی است.


سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای روح الله زم به لحاظ موارد اتهامی متعدد نهایتا به مصداق افساد فی الارض حکم اعدام صادر شده است.


اسماعیلی با اشاره به اینکه این متهم به حبس هم محکوم شده است، افزود: البته این حکم غیر قطعی است و اگر فرجام خواهی شود پرونده به دیوان عالی کشور خواهد رفت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته