دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1399 - 09:38
پورابراهیمی در گفتگو با آنا:

مجلس خواستار لغو شرط سن برای دریافت وام ازدواج شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر گرفتن محدودیت سنی برای ارائه وام ازدواج در مصوبات مجلس دیده نشده و به همین دلیل بهارستان در نامه‌ای خواستار لغو این شرط شده است.
کد خبر : 498743
713528eb5cef326843e7e8e29c235981c4ee4ba0.jpg

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر ایجاد محدودیت در دریافت وام ازدواج 50 میلیون تومانی، اظهار کرد: محدودیت سنی برای ارائه این نوع وام در مصوبات مجلس شورای اسلامی دیده نشده است.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست لغو محدودیت مذکور را داده است، افزود: باید این موضوع در هیئت تطبیق مورد بررسی واقع شود تا ایراد وارده به آن رفع شود.


وی با تأکید بر اینکه ایجاد محدودیت در ارائه وام ازدواج به صلاح نیست، تصریح کرد: مجلس به طور حتم این موضوع را در نشست‌های مشترک با دولت بررسی خواهد کرد.


پورابراهیمی با بیان اینکه باید در بحث ازدواج تسهیل گری صورت بگیرد، گفت: ایجاد محدودیت در ارائه تسهیلات ازدواج یکی از مسیرهای منتهی به بالا رفتن سن جوانان خواهد بود.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید اختیارات دولت در خصوص ایجاد محدودیت برای ارائه وام ازدواج مورد بررسی‌های لازم واقع شود.


گفتنی است؛ 27 خرداد 1399 رئیس جمهور در پی درخواست وزیر ورزش و جوانان برای اصلاح ضوابط سنی برای اعطای وام ازدواج، دستور انجام اصلاحات لازم برای اختصاص وام ازدواج فقط به افراد ۱۸ تا ۴۰ ساله را داد.


انتهای پیام/4151/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته