دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1399 - 17:08

تمرین تست‌زنی در آستانه برگزاری آزمون‌های سراسری

داوطلبان برای آمادگی بیشتر در آزمون‌های سراسری نباید از تست‌زنی غافل شوند.
کد خبر : 498634
_S0K0731.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این روزها که به برگزاری آزمون‌های سراسری نزدیک و نزدیکتر می‌شویم به داوطلبان توصیه می‌شود که دیگر دست از خواندن بردارند و به تست‌زنی روی بیاورند.


شاید بسیاری از داوطلبان این سوال را مطرح کنند که چه تست‌هایی را باید در دستورکار قرار دهند. هر چه که به زمان برگزاری آزمون‌ها نزدیک می‌شویم باید از پاسخ به تست‌های موضوعی دست کشید و به سمت تست‌های طبقه‌بندی شده حرکت کرد. 


تست‌های موضوعی تست‌هایی هستند که مربوط به یک سرفصل از یک درس نظیر ادبیات، زبان انگلیسی یا دروس تخصصی می‌شوند. تست‌های طبقه بندی شده تست‌هایی هستند که منابع متنوع در آنها وجود دارد. مثلا تست‌های سال اول درس ریاضی، فیزیک یا شیمی را شامل می‌شود.


در پاسخ به تست‌های طبقه‌بندی شده به داوطلبان توصیه می‌شود که گروهی از سوال انتخاب شود و به تعداد مشخصی از این سوالات مثلا ۱۰ یا ۱۵ عدد در مدتی معلوم پاسخ داده و سپس به پاسخنامه مراجعه شود. اینگونه نقاط ضعف و قوت داوطلب شناسایی می‌شود و در صورت لزوم می‌توان آنها را مرتفع کرد. البته داوطلبان باید توجه داشته باشند که دنبال رفع اشکالات وقت‌گیر نباشند. توجه به بودجه‌بندی سوالات و آگاهی از شانس طرح سوال از آن مبحث  در آزمون‌ها می‌تواند راهگشا باشد.


البته رفع اشکال در دروس عمومی کمی با دروس تخصصی فرق دارد و در این دروس می‌توان در مدت زمان کمتری نسبت به رفع اشکال اقدام کرد. 


همچنین داوطلبان باید به این موضوع توجه کنند برای دروس تخصصی دو برابر دروس عمومی وقت در نظر بگیرند و هر چه به آزمون‌ها نزدیک می‌شوند تست‌های انتخابی باید جامع‌تر شود.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور سراسری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته