دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ضیائی تاکید کرد؛

شایسته گزینی در انتخاب و ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شایسته گزینی در انتخاب و ارتقا اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی باید با دقت انجام گیرد تا منجر به شایسته پروری و شایسته‌سالاری شود.
کد خبر : 498397

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه صمیمانه دکتر محمدصادق ضیائی سرپرست مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران و کارکنان این مرکز ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.


ضیائی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: آیت‌الله شهید بهشتی جمله معروفی داشتند و می‌فرمودند که من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی کاذب برخورد منافقانه ترجیح می‌دهم، این نکته باید برای ما درس و الگوی رفتاری باشد. بنده با 40 سال سابقه فعالیت در نظام اداری و آموزش عالی یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌ها و ایرادهای سازمان‌ها را برخورد دوگانه و عدم شفافیت در گفتار می‌دانم.


سرپرست مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر رعایت تکریم ارباب‌رجوع در این مرکز، گفت: ما باید پذیرای ارباب‌رجوع باشیم و بر اساس ضوابط و رویه‌ها پاسخ قاطع بدهیم، صراحت کلام و صداقت گفتار باید سرلوحه کارها باشد.


وی داشتن نگاه جامع و نظامند و پرهیز از جزءنگری، جهت‌دهی مؤثر برای ارتقا اساتید، حفظ کیان و ارتقا علمی دانشگاه و گسترش فضای انقلابی را از جمله موضوعات مورد تأکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: مهم‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انسانی است که از سه رکن اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان تشکیل می‌شود که مسئولیت انتخاب بهینه و اصلح و بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی اساتید بر عهده مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.


ضیائی تأکید کرد: شایسته گزینی در انتخاب و ارتقا اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی باید با دقت انجام گیرد تا منجر به شایسته پروری و شایسته‌سالاری شود. بنابراین سه معاونت امور جذب اعضای هیئت علمی، هیئت ممیزه و توانمندسازی و ساماندهی باید با تعریف بستر کار و رفع نیازها به سمت هم‌افزایی حرکت کنند تا منجر به ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی شود.


سرپرست مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: نگاه بلند علمی و آکادمیک دکتر طهرانچی قابل‌تقدیر است و کارکرد با چنین افرادی سرمایه ذهنی را افزایش می‌دهد، ایشان همیشه طرح‌های نو و بدیع دارند که نظام موضوعات یکی از طرح‌های کارآمد ایشان است که می‌تواند منجر به کاربردی شدن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در کشور شود.


در ادامه این جلسه معاونان، مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به بیان پیشنهادات، نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته