دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 16:52

نشست «گروه بیست» در آنتالیا آغاز شد

از دقایقی پیش به‌طور رسمی نشست دو روزه «گروه بیست» تحت تدابیر شدید امنیتی با انتالیای ترکیه آغاز شد.
کد خبر : 49839

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «روسیاالیوم»، در این نشست سران اقتصادهای مهم جهان و سازمان‌های اقتصادی مطرح جهان شرکت دارند. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه ریاست این نشست را که با مشارکت آمریکا، چین، روسیه، عربستان، انگلیس و رهبران ارشد اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، برعهده دارد.


در این نشست قرار است در کنار موضوعات مالی واقتصادی جهانی، موضوعات مهم بین‌المللی به‌ویژه بحران سوریه و پیامدهای آن، موضوع تروریسم و گسترش افراط‌گرایی و موضوع هجوم پناه‌جویان به اروپا بررسی شود.


از میان روسای‌جمهوری کشورهای «گروه بیست»، تنها «کریستیانا کرشنر» رئیس‌جمهوری آرژانتین به‌دلیل قوانین داهلی این کشور درباره برگزاری انتخابات، نتوانست در این دوره حضور یابد. علاوه بر این، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، نیز به‌دلیل حوادث اخیر در پاریس، از حضور در نشست انصراف داد.


به‌نظر می‌آید نشست سران «گروه بیست» در ترکیه تحت الشعاع حملات تروریستی داعش در فرانسه و به‌طورکلی گسترش تروریسم قرار گیرد. می‌توان انتظار داشت در این زمینه گفت‌وگوهای داغی میان سران «گروه بیست» درگیرد، به‌ویژه اینکه برخی از سران شرکت‌کننده در این نشست مانند سران عربستان و ترکیه به‌عنوان حامیان اصلی داعش و اقدامات جنایتکارانه آن محسوب می‌شوند و به‌تازگی با تشدید فشارها به این گروه تروریستی به دلیل حملات روسیه، این کشورها با چراغ سبز آمریکا ، کمک‌های خود را به داعش افزایش داده‌اند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته