دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1399 - 12:04
یو.اس.ای تودی:

اکثر مردم آمریکا ماسک نمی‌زنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند/صف انتظار 4 ساعته برای تست کرونا

مسئولان آمریکایی با گلایه از مردم می‌گویند که شهروندان بیشتر ایالت‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند و از حضور در تجمعات گسترده ابایی ندارند.
کد خبر : 498363
merlin_170540889_773e07a6-e978-4dc4-ab9a-610c9b70b23f-jumbo.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یو.اس.ای.تودی، موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالت‌هایی که چند ماه پیش آمار اندکی ثبت کرده بودند، به شکل ناگهانی فزونی یافته اما برخی از مردم آمریکا از احتمال بازگشت قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی نگرانند.


آمار بیماران مبتلا به کووید-19 در آمریکا طی دو هفته گذشته 65 درصد افزایش‌یافته است. روز جمعه، 45 هزار بیمار کرونایی در این کشور ثبت شدند که یک رکورد بی‌سابقه به شمار می‌آمد. این در حالی است که تا پایان روز گذشته، 41 هزار بیمار جدید به آمار کل این کشور اضافه شدند. این سومین روز متوالی است که بیش از 40 هزار آمریکایی به کووید-19 مبتلا می‌شوند. هفته گذشته، بیشترین آمار روزانه بیماران کرونایی آمریکا 36 هزار و 738 نفر بود که چهار روز پیش ثبت شد.


آمریکا برای بحران اقتصادی ناشی از کرونا آماده نیست


بسیاری از صاحبان مشاغل و کارگرانی که شغل خود را از دست‌ داده‌اند، می‌گویند اعتقاد دارند مسئولان نتوانستند برای ویرانی‌های اقتصادی ناشی از محدودیت‌های کرونایی، کشور را آماده کنند. از سوی دیگر، برخی ایالت‌ها درصدد بازنگری در طرح‌های بازگشایی کسب‌وکارها هستند. فلوریدا و تگزاس برای جلوگیری از آغاز موج دوم کرونا و پیشگیری از آنچه به نظر می‌رسد یک فاجعه برای این مناطق باشد، محدودیت‌هایی را برای رستوران‌ها و کافه‌ها در نظر گرفتند.



10 ایالت نخست آمریکا از منظر آلودگی به کرونا


علاوه بر این، برخی از واحدهای «آی.سی.یو» در می‌سی‌سی‌پی پر شده و شهروندان بزرگ‌ترین شهرستان ایالت تگزاس بالاترین هشدار اضطراری را دریافت کرده‌اند. به مردم این منطقه توصیه‌شده که از خانه خارج نشوند، ماسک بزنند و تجمعات را لغو کنند.


مسئولان آمریکایی با گلایه از مردم می‌گویند که شهروندان بیشتر ایالت‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند و از حضور در تجمعات گسترده ابایی ندارند. سواحل برخی از شهرهای آمریکا به همین دلیل، بین 4 تا یک هفته بسته شده‌اند.


نسبت خیره‌کننده آمار مرگ‌ومیر در خانه‌های سالمندان آمریکا


بااین‌حال، فرایند انجام تست بسیار زمان‌بر است و برخی از مردم فلوریدا و تگزاس بیش از 4 ساعت در صف انتظار برای دادن تست می‌ایستند. در ایالت آریزونا، جایی که هجوم مردم برای انجام تست، آزمایشگاه‌ها را پر کرده است، مسئولان اعلام کردند که 87 درصد تخت‌های آی.سی.ی.یو در حال استفاده است. بازگشایی کسب‌وکارها در این منطقه متوقف‌شده و فرماندار نیز به مسئولان شهری اجازه داده است که اجبار دوباره استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی را اعمال کنند.



مقامات ایالت نیویورک روز شنبه اعلام کردند که مرحله چهارم (پایانی)‌ از سر گرفتن فعالیت‌های هشت شهرستان را به دلیل شیوع جهشی افراد مبتلا به کووید-19 متوقف کرده‌اند.



از طرفی، نسبت خیره‌کننده‌ای از مرگ‌ومیر کروناویروس در ایالات‌متحده - 43 درصد - مربوط به خانه‌های سالمندان و سایر مراکز مراقبت از بزرگ‌سالان است. افراد آلوده مرتبط با خانه سالمندان نیز با سرعتی بالاتر از جمعیت عمومی می‌میرند. تا 26 ژوئن، این ویروس بیش از 282 هزار نفر را در 12 هزار مرکز آلوده کرد.


مجروح شدن 140 پلیس انگلیسی در حین متفرق کردن اجتماعات


به گزارش روزنامه الاهرام، در مصر، با وجود افزایش آلودگی به کرونا، مساجد، کافه‌ها و رستوران‌ها در حال بازگشایی هستند. صاحبان کسب‌وکارها با عبدالفتاح السیسی ماه‌ها لابی کردند تا وی را متقاعد کنند که ضربه اقتصادی کرونا سخت‌تر از ریسک بهداشتی است.



تجمع مردم لیورپول انگلیس بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی


در انگلیس، پلیس با تجمعات غیرقانونی مواجه شده و وعده برخورد داده است. در تعطیلات پایان هفته، ده‌ها هزار نفر به سواحل و مهمانی‌های پرتعداد رفتند و محدودیت‌های کرونایی را در روزهای اخیر نقض کردند. 140 پلیس در لندن نیز هنگام متفرق کردن تظاهرکنندگان ضدنژادپرستی و پراکنده کردن شرکت‌کنندگان در مهمانی‌ها مجروح شده‌اند.


برخی دیگر از اخبار کرونایی جهان به شرح ذیل است:



  • روز جمعه در یک رکورد تازه، بیش از 191 هزار بیمار کرونایی به ثبت رسیدند. مجموع بیماران مبتلا به کووید-19 در جهان در حال نزدیک شدن به 10 میلیون نفر است و آمار جان‌باختگان از مرز 494 هزار نفر عبور کرده است. هند نیز رکورد تازه‌ای ثبت کرده و روز گذشته 500 هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.

  • ونزوئلا برای جلوگیری از فروپاشی سیستم مراقبت‌های بهداشتی و بدتر شدن اوضاع، در تلاش است تا اولین موج کرونا را مهار کند. بیمارستان‌های این کشور از کمبود تجهیزات پزشکی و قطع مکرر برق رنج می‌برند.



10 کشور اروپایی با بیشترین میزان مبتلایان و فوتی‌های کرونا



  • کرونا در شهرهای بزرگ برزیل برخلاف شهرهای کوچک در حال فروکش کردن است. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده که 65 درصد از بیماران در خارج از پایتخت ثبت شده‌اند؛ اما درعین‌حال هشدار داد 88.6 درصد از 5 هزار و 570 شهر این کشور درگیر کووید-19 هستند.

  • نتیجه تست کرونای «الکساندر وولین»، وزیر دفاع صربستان، اندکی پس از بازگشت از سفر به مسکو و شرکت در رژه ارتش روسیه در میدان سرخ که اکثر شرکت‌کنندگان در آن ماسک زده بودند، مثبت شد.

  • رأی‌دهندگان لهستانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پرهیجان این کشور که نخستین انتخابات در اتحادیه اروپا پس از شیوع کرونا محسوب می‌شود، به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

  • مسئولان چینی که با مهار موفق کرونا، به سمت صفر کردن موارد ابتلا حرکت کرده بودند، اعلام کردند که 311 نفر در چهار استان به کووید-19 مبتلا شدند.

  • این هفته با مشخص شدن نتایج یک تحقیق در نروژ مبنی بر اینکه محدودیت‌ها اثر مثبتی در کاهش کرونا در میان ورزشکاران داشته، باشگاه‌های ورزشی این کشور بازگشایی شدند.



10 کشور اول دنیا از نظر تعداد بیماران و جان‌باختگان کرونا


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته