دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1399 - 10:01
سفیر یمن در تهران:

ایران طرح‌هایی برای برقراری آتش‌بس دارد/ ورود اشتباه سازمان ملل به بحران یمن

سفیر یمن در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران طرح‌هایی برای برقراری آتش‌بس و رفتن به پای میز مذاکره بدون مداخلات خارجی دارد.
کد خبر : 498311
5d583a9d95a59775568b45c7.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «ابراهیم الدیلمی» در گفتگو با شبکه المسیره گفت: ادعاهای ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی درباره دخالت ایران در امور داخلی یمن خلاف واقع است و متجاوزان بارها از چنین حربه‌ای برای استمرار جنگ در یمن استفاده کرده‌اند.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طرح‌هایی برای برقراری آتش‌بس و رفتن به پای میز مذاکره بدون مداخلات خارجی دارد. به‌تازگی آمریکایی‌ها اظهاراتی درباره اوضاع یمن مطرح کرده‌اند؛ من معتقدم بهتر بود به جای فرمانده منطقه مرکزی آمریکا، سعودی‌ها دراین‌باره صحبت می‌کردند.


سفیر یمن در ایران درباره راهکارهای سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن عنوان کرد: مدیریت سازمان ملل متحد بر همه پرونده‌های مذاکره در حوزه های سیاسی و انسان‌دوستانه در یمن به شکست انجامیده است. از اول نیز ورود این سازمان بین‌المللی به‌عنوان حامی متجاوزان و نه میانجی حل بحران اشتباه بود. موضع‌گیری مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن هیچ تفاوتی با اظهارات انگلیسی‌ها ندارد و باعث طولانی‌تر شدن جنگ (یمن) شده است.


دیلمی گفت: سازمان‌های منطقه‌ای با نیروهای متجاوز هم‌سو شده‌اند و در چنین وضعیتی شروط لازم را برای واسطه شدن با هدف انجام مذاکره ندارند. سازمان ملل متحد از مسیر سیاسی جامع حرف می‌زند، وقتی پای جزئیات می‌رسد تأکید می‌کند این موضوع به‌دلیل طولانی‌شدن روند بحران غیرقابل قبول است و بحث توافق سوئد را به میان می‌آورد.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته