دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارگروه «فضای مجازی اعتاب مقدسه ایران» در حرم امام رضا (ع) برگزار شد

همزمان با ایام دهه کرامت، نشست «کارگروه اجتماعی و فضای مجازی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» با هدف بررسی ظرفیت‌های این اعتاب در تولیدات رسانه‌ای در حرم مطهر رضوی آغاز به‌کار کرد.
کد خبر : 498186
photo6035208583605498487.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حسن دست‌پروری، مدیر خبر و رسانه آستان قدس رضوی در این نشست که با حضور نمایندگان فضای مجازی و رسانه‌ای آستان‌های مقدس ایران اسلامی از جمله آستان‌های مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، حضرت عبدالعظیم (ع) و بعثه مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی برگزار شد، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسانه‌ای آستان‌های مقدس با ارائه راهکار‌های کاربردی، همکاری‌های مشترک میان آستان‌های مقدس در حوزه تولید محتوای رسانه‌‌ای و تبادل تجربیات رسانه‌ای تأکید کرد.


دست‌پروری افزود: هم‌افزایی مجموعه‌های رسانه‌ای اعتاب مقدسه می‎تواند گامی مهم و تأثیرگذار در راستای گسترش و تقویت معارف ائمه اطهار(ع)، مقابله با هجمه‌ها و شبهه‌افکنی‌های دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.


وی با بیان اینکه هم افزایی و هم سویی و تعاملات رسانه‌‌های اعتاب مقدسه می‌تواند موجبات تحقق اهداف فرهنگی عالی این آستان‌های مقدس شود، عنوان کرد: در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی اعتاب مقدس باید وظایف خود را مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دینی ایفا کنند و در این میان نقش رسانه‌های انکار ناپذیر است.


در ادامه این جلسه سعید سیاهلویی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه برای تقویت کارگروه اجتماعی و فضای مجازی اجلاسیه آستان‌های مقدس باید دو کمیته زیر ساخت و تولید محتوا تشکیل شود، اظهار کرد: همچنین برای هم‌افزایی میان آستان‌های مقدس ایران اسلامی باید زیر ساخت‌های لازم توسط اعضای این کارگروه جهت برقراری ارتباطات قوی‌ تر و تعاملات بیشتر فراهم شود.


لزوم تولید محتوای رسانه‌ای با توجه به نیاز مخاطبان


مهدی دانش آشتیانی مدیر هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران در بخش دیگر از این نشست با بیان اینکه دو موضوع در خصوص تولیدات رسانه‌ای آستان‌های مقدس ایران اسلامی مطرح است، اظهار کرد: نخستین موضوع تولیدات فراوان رسانه‌ای است و یکی از عیوب در حوزه تولیدات رسانه‌ای عدم تناسب این محتوا با نیاز مخاطبان بوده، باید در آستان‌های مقدس در حوزه تولیدات رسانه‌ای به نیازهای مردم توجه شود.


وی به سطح تعاملات آستان‌های مقدس ایران اسلامی با رسانه ملی اشاره کرد و گفت: سطح تعامل آستان‌های مقدس ایران اسلامی با رسانه ملی صرفاً ارسال تولیدات رسانه‌ای و پخش آن‌ها‌ست و متأسفانه با توجه به نیاز جامعه بر اساس نیاز مخاطب برنامه ریزی ‌های کافی نیست.


مدیر هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران بر راه‌اندازی شبکه انتشار مخاطب میان آستان‌های مقدس ایران اسلامی، ایجاد همکاری مشترک در بخش تولید محتوا با محوریت نقش ائمه معصومین(ع) در زندگی مردم و تولید محتوا بر حسب نیاز مردم توسط آستان‌های مقدس تأکید کرد.


مصطفی آجرلو مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) در این جلسه با تأکید بر اینکه زیارت یک مقوله بسیار جدی است و باید آستان‌های مقدس نسبت به این موضوع به یک درک و فهم مشترک برسند، بیان کرد: توجه به موضوع زیارت باعث خودسازی و رشد روحی انسان می‌شود و صرفاً به عنوان یک کلمه نباید به آن نگاه کرد.


وی جریان سازی و هویت ‌سازی را دو موضوع کاملاً اساسی و کاربردی در تعاملات رسانه‌ای اعتاب مقدس دانست.


آجرلو بر تولید محتوای رسانه‌ای از سوی آستان‌های مقدس ایران اسلامی ویژه مخاطبان عام و خاص در فضای مجازی با هدف انتقال معارف ناب اهل‌بیت(ع) در سطح جهان اسلام تاکید کرد.


همچنین عباس کربلایی کارشناس مسئول پایگاه داده‌های معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در این نشست، گفت: اعتاب مقدسه حسینی(ع) و عباسی(ع) از تجربیات رسانه‌ای ارزشمندی برخوردار هستند از همین رو بعثه مقام معظم رهبری برای برقراری ارتباط میان آستان‌های مقدس ایران اسلامی با این دو عتبه مقدس با هدف تبادل تجربیات رسانه‌ای، می‌تواند ایفای نقش کند.


گفتنی است؛ اعضای «کارگروه اجتماعی و فضای مجازی اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» پس از پایان این نشست از زیرساخت‌های فنی و نرم‌افزاری آستان قدس رضوی در حوزه رسانه بازدید کردند.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب