دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1399 - 13:24
شیوع کرونا در جهان؛

ابتلای 40 هزار آمریکایی به کرونا تنها در یک روز/ درهای قاره سبز به روی آمریکایی‌ها بسته شد

آمارهای نگران‌کننده از ابتلای 40 هزار آمریکایی در یک روز به کرونا باعث شد تا دو دیپلمات‌ اروپایی خبر دهند که اتحادیه اروپا در آستانه ممنوع‌ کردن ورود آمریکایی‌ها به کشورهای عضو اتحادیه است.
کد خبر : 498093
download (20).jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمار رسمی منتشرشده از شیوع کرونا در جهان نشان می‌دهد تاکنون  ۹ میلیون و 911 هزار و 107 نفر به کروناویروس آلوده شده‌ و 497 هزار و 23 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 5 میلیون و 361 هزار و 730 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



برزیل با ثبت یک میلیون و 280 هزار و 54 نفر در جایگاه دوم، روسیه با 620 هزار و 794 نفر در جایگاه سوم، هند با 509 هزار و 737 نفر در جایگاه چهارم و انگلیس با 309 هزار و 360 نفر در جایگاه پنجم کشورهای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


بیشتر بخوانید:


بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جهان کرونا گرفتند


سازمان جهانی بهداشت با اعلام نیاز مبرم به اقدامات بین‌المللی برای افزایش سرعت تولید و دسترسی به آزمایش کرونا، دارو و درمان و واکسن، گفت که ۳۱ میلیارد دلار بودجه در سال آینده نیاز دارد، ولی کشورها و طرف‌های حامی این نهاد تاکنون ۳.۴ میلیارد دلار آن را تأمین کرده‌اند که حدود یک‌دهم کل بودجه مورد نیاز است.


آمریکا در مدار بحران


افزایش 60 درصدی شیوع کرونا در آمریکا فرمانداران ایالت‌های تگزاس و فلوریدا را وادار کرده تا در احکامی خواستار توقف کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا شوند و به این ترتیب بازگشایی کسب‌وکارها در این دو ایالت به تعویق افتاده است. این در حالی است که پنج‌شنبه گذشته آمار ابتلا به کرونا در آمریکا به بالاترین حد خود از زمان آغاز همه‌گیری رسید و «آنتونی فائوچی»، مقام ارشد مقابله با بیماری‌های عفونی در آمریکا را ناچار به اعتراف کرد. وی گفت که این کشور با مشکلی جدی مواجه است برای رهایی از آن باید همبستگی داشت.


آنتونی فائوچی


آنتونی فائوچی


وی با بیان اینکه افزایش موارد ابتلا می‌تواند به‌دلیل بازگشایی پیش از موعد، رعایت نکردن دقیق دستور‌العمل‌ها به‌وسیله دولت‌های ایالتی یا شهروندان باشد، گفت: اگر شیوع دوباره متوقف نشود، تمام بخش‌های کشور ازجمله نقاطی که حالا وضعیت خوبی دارند، دچار همه‌گیری می‌شوند.


این در حالی است که طبق آخرین آمار، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا 2 میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۵۶ نفر و مجموع قربانیان۱۲۷ هزار و ۶۴۰ نفر گزارش شده است. ایالت نیویورک با ۴۱۵ هزار و ۲۰۷ مورد ابتلا و ۳۱ هزار و ۴۲۱ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.



۱۰ ایالت نخست آمریکا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


ورود ممنوع اروپا به روی آمریکا


اوضاع بحرانی آمریکا باعث شده است تا کشورهای اروپایی همچنان تمایل نداشته باشند از اتباع آمریکایی در قاره سبز استقبال کنند. در این زمینه دو دیپلمات‌ اروپایی گفتند: اتحادیه اروپا به‌دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در آستانه ممنوع‌ کردن ورود آمریکایی‌ها به کشورهای عضو این اتحادیه است.


وضعیت شیوع کرونا در غرب آسیا


شیوع کرونا در کشورهای عربی منطقه همچنان ادامه دارد. ازجمله اینکه وزارت بهداشت عراق از ثبت 2 هزار و 54 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت اخیر خبر داد. با ثبت این موارد، آمار کل مبتلایان به کرونا به 41 هزار و 193 نفر رسیده است. همچنین با جان باختن 122 مبتلای دیگر در 24 ساعت اخیر آمار کل جان‌باختگان به یک‌هزار و 559  نفر رسید.


کرونا


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه درباره آمار 24 ساعت اخیر ویروس کرونا در ترکیه گفت: از میان 51 هزار و 198 آزمایش انجام‌شده یک‌هزار و 396 مبتلای جدید شناسایی شد که آمار کل مبتلایان به 194 هزار و 511 نفر رسید. همچنین با درگذشت 19 نفر دیگر آمار کل درگذشتگان کرونا در ترکیه به رقم 5 هزار و 56 نفر رسیده است.


ادعای تولید واکسن کرونا در چین


پزشکان چینی ادعا کردند به تولید واکسنی برای درمان کرونا موسوم به واکسن «ام. آر. ان. آ» یا درمان‌کننده ویروس جدید موفق شده‌اند. این واکسن تولید مشترک ارتش، آکادمی علوم نظامی، شرکت بیوتکنولوژی «والواکس» و «بیوساینس» در شرق چین است.


همچنین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره‌جنوبی با بیان افزایش شمار مبتلایان خوشه‌ای در کلیسایی واقع در جنوب غرب این کشور عنوان کرد: شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۱ نفر رسیده است که ۳۱ نفر از آن‌ها در داخل کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۰ نفر دیگر از خارج بازگشته‌اند.


اما از ژاپن خبر می‌رسد برای نخستین‌بار از زمان اعلام وضعیت اضطراری در نقاط مختلف این کشور، شمار مبتلایان روزانه به کرونا از مرز 100 نفر عبور کرده است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته