دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض هواداران بارسلونا به اشتباه مؤثر داوران به سود رئال مادرید

هواداران بارسلونا به قضاوت‌های داوران دیدارهای رئال مادرید معترض هستند و معتقدند آن‌ها عدالت را رعایت نکرده‌اند.
کد خبر : 497994
__.1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لالیگا اسپانیا که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شده بود بار دیگر آغاز شده و در سه هفته اخیر اشتباهات تأثیرگذار داوران کمک شایانی به رئال مادرید کرده تا این تیم 9 امتیاز جمع کند و با توجه به اینکه بارسلونا 2 امتیاز از دست داده، شاگردان زین‌الدین زیدان با امتیاز مساوی و به دلیل برتری در مجموع دو دیدار رفت و برگشت لالیگا به صدر جدول صعود کرده‌اند.


طرفداران بارسلونا معتقدند استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR به جای آنکه اشتباهات داوران را کم کند به ‌رئال مادرید اجازه داده تا با بی‌عدالتی بی‌نظیری برنده مسابقات حساسی شوند. تصمیمات مشکوک کاملاً به سود رئال مادرید است و اگرچه ایده «توطئه» از سوی باشگاه بارسلونا رد شده اما هواداران این باشگاه بر این باور هستند که داوران از اختیارات خود به سود رئال مادرید بهره می‌برند و به این تیم کمک می‌کنند تا برنده از زمین خارج شود.


در دیدار رئال مادرید و رئال سوسیداد که به میزبانی سوسیداد برگزار شد، به اذعان کارشناسان داوری، قاضی مسابقه پنالتی اشتباه برای رئال گرفت و گل مردود کریم بنزما را سالم دانست، ضمن اینکه گل سالم سوسیداد را قبول نکرد. در دیدار با مایورکا هم که دو شب پیش برگزار شد، روی خطای مسلم دنی کارواخال اجازه استفاده از VAR داده نشد در حالی که اشتباه داوری مشخص بود. 


هواداران رئال مادرید هم معتقدند بارسلونا این فصل از VAR سود کرده و در برخی بازی‌ها مانند دیدار ال‌کلاسیکو دور رفت تیمشان با اشتباه داوری و عدم استفاده صحیح از VAR برنده نشد. بسیاری از تیم‌های حاضر در لالیگا این موضوع را پذیرفته‌اند که اشتباهات داوری در اغلب موارد به سود رئال مادرید و بارسلونا بوده اما در مقاطعی حجم اشتباهات به خصوص برای رئال مادرید به حدی بالا می‌رود که صدای اعتراض هواداران بارسلونا شنیده می‌شود.


جالب است که در هیچ زمانی مسئولان و مدیران باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا  قبول نکرده‌اند که داوران به سود تیم مقابل سوت زده‌اند و تنها هواداران که از بسیاری موارد پشت پرده بی‌خبر هستند و احساس شدیدی به تیمشان دارند، موضوع اشتباهات مؤثر داوران به سود تیم رقیب را مطرح می‌کنند و پس از مدتی نیز همه چیز به شرایط عادی باز می‌گردد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته