دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 16:07
سنایی اعلام کرد

امضای 5 سند همکاری در کمسییون مشترک اقتصادی ایران و روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه هفته گذشته به ریاست محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در مسکو برگزار شد.
کد خبر : 49799

به گزارش گروه بین‌الملل آنا، مهدی سنایی ادامه داد: نزدیک به ۲۸۰ شرکت و سازمان روسی در این کمیسیون مشارکت داشتند و سطح هیات ایران نسبت به سال‌های قبل بسیار بالا بود.


سنایی اعلام کرد: در این نشست، شش کمیته‌ی انرژی، حمل‌ونقل و ارتباطات، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی و کمیته سایر موارد تشکیل شد که طی دو روز کار فشرده به بررسی و نهایی کردن حوزه‌های همکاری دو کشور پرداختند.


وی افزود: همکاری در خصوص جستجو و نجات در دریا و مبارزه با آلودگی در دریا (نفت و مواد مضر)، موافقت‌نامه همکاری درزمینهٔ اکتشاف و زمین‌شناسی برای ذخایر آبی، موافقت‌نامه فاینانس، شرکت سهامی بانک فاینانس روسیه و بانک توسعه صادراتی ایران، موافقت‌نامه همکاری شرکت تکنواکسپورت شرکت تخصصی ایران درزمینهٔ تولید برق و برخی از پروژه‌های ایران و موافقت‌نامه سند نهایی دوازدهمین جلسه گروه همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه به‌عنوان مهم‌ترین اسناد دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو بود که با حضور طرف‌های ایرانی و روسی به امضاء رسید.


واعظی در این سفر سه‌روزه با وزرای انرژی، بهداشت، دارایی و کشاورزی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته