دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گل مرحوم دانایی‌فرد در میان گل‌های برتر آسیایی تاریخ جام جهانی

گل مرحوم ایرج دانایی‌فرد مقابل اسکاتلند نامزد برترین گل آسیایی در ادوار جام جهانی شد.
کد خبر : 497976
_--.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به این موضوع که جام جهانی هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و تمام ملت‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین نمایش را در این رقابت‌ها داشته باشند گل‌هایی که بازیکنان آسیایی در ادوار مختلف جام جهانی به ثمر رساندند را انتخاب کرده تا نفرات برتر به مرحله فینال انتخابی صعود کنند.


در حال حاضر اولین دور از مرحله نیمه‌نهایی این رقابت با رأی گیری از میان 10 گل برتر آغاز شده و در مرحله دوم نیمه‌نهایی 10 گل دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد. در هر مرحله 5 گل انتخاب می‌شود و در فینال از میان 10 گل منتخب، برترین گل انتخاب خواهد شد.


در مرحله اول نیمه‌نهایی گل مرحوم ایرج دانایی‌فرد به اسکاتلند در جام جهانی 1978 در میان 10 گل برتر قرار گرفته است و در توضیح این گل نوشته شده است: ایران برای نخستین بار به جام جهانی رفته بود و با شکست برابر هلند امیدهایش کمرنگ شد. در دیدار با اسکاتلند در شرایطی که حریف اروپایی پیش بود ایرج دانایی‌فرد توپ را از زاویه بسته وارد دروازه الن راف دروازه‌بان اسکاتلند کرد و اولین بازیکن ایرانی نام گرفت که در جام جهانی گلزنی کرده است.


ایرج دانایی‌فرد


 


در این نظرسنجی گل‌های پارک سئونگ زین از کره شمالی 1966 مقابل شیلی، چوی هوون سو از کره جنوبی 1986 مقابل ایتالیا، احمد راضی از عراق 1986 برابر بلژیک، هونگ میونگ بو از کره جنوبی 1994 برابر آلمان، سعید العویران از عربستان 1994 برابر بلژیک، پارک جی سونگ از کره جنوبی 2002 مقابل پرتغال، کیسوکه هوندا از ژاپن 2010 برابر دانمارک، تیم کیهیل از استرالیا 2014 برابر هلند و تاکاشی اینوی از ژاپن 2018 مقابل بلژیک قرار داده شده است.


انتهای پیام/4048/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته