دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1399 - 12:04
شیوع کرونا در جهان؛

بیش از 9 میلیون و 500 هزار نفر در جهان کرونا گرفتند/ سهل‌انگاری ترامپ در آمریکا

آمار شیوع کرونا در نقاط مختلف جهان از 9 میلیون و 500 هزار نفر عبور کرد.
کد خبر : 497822
download.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از ۹ میلیون و 534 هزار نفر گذشت. همچنین آمارهای رسمی نشان می‌دهند تاکنون 485  هزار و 176 نفر به این ویروس مبتلا شد‌ه‌اند.



برزیل با ثبت ۱ میلیون و 192 هزار و 474 نفر در جایگاه دوم، روسیه با 606 هزار و 881 نفر در جایگاه سوم، هند با 473 هزار و 719 نفر در جایگاه چهارم و انگلیس با 306 هزار و 862 نفر در جایگاه پنجم کشورهای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


بیشتر بخوانید:


آمریکایی‌ها در فهرست سیاه سفر به اروپا قرار دارند


«تدروس آدهانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی با مثبت عنوان کردن وضعیت آفریقا در زمینه آزمایش کرونا اعلام کرد: اکنون در تمامی کشورهای قاره آفریقا آزمایشگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانند آزمایش کرونا انجام دهند. 


وی همچنین هشدار داد شیوع کرونا در جهان افزایش یافته و تنها در یک هفته، یک میلیون ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است.


سهل‌انگاری های کرونایی ترامپ


روزنامه واشنگتن‌پست مجموعه‌ای از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهیه کرد که نشان می‌دهد وی از ۲۲ ژانویه تا ۲۳ ژوئن (دو روز پیش) تلاش کرده بود تهدید بیماری کووید-19 را کوچک نشان دهد.


ترامپ


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا 


این روزنامه آمریکایی نوشت: جهت‌گیری جملات ترامپ درباره این ویروس تقریباً همواره خوش‌بینانه بوده است که در تعارض با جهت‌گیری برخی مقامات بهداشتی است که ترجیح می‌دهند افراد بیشتر آماده باشند تا اینکه تهدید را دست‌کم بگیرند.


اندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرده است کسانی که از ۹ ایالت، ازجمله فلوریدا، تگزاس و واشنگتن به نیویورک می‌روند باید ۱۴ روز قرنطینه شوند و اگر شخصی محدودیت قرنطینه را رعایت نکند، یک‌هزار دلار جریمه می‌شود. 



دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اعتراف كرد اطلاعات كافی برای نتیجه‌گیری درباره منشأ ویروس کرونا در اختیار ندارد.



طبق آمار، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا با روند صعودی مواجه است و به 2 میلیون و 462 هزار و 708 نفر رسیده است. همچنین شمار جان‌باختگان با افزایش 752 نفری به 124 هزار و 282 نفر رسیده است.


در برزیل نیز که در قاره آمریکا در جایگاه دوم ابتلا به کرونا قرار دارد، تعداد مبتلایان با افزایش حدود 41 هزار نفری به ۱ میلیون و 192 هزار و 474 نفر و تعداد جان‌باختگان به 53 هزار و 874 نفر رسیده است.


بحران در انگلیس


نظام خدمات بهداشت و درمان در انگلستان از مرگ ۵۱ نفر دیگر از مبتلایان به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها خبر داد. بر این مبنا، شمار جان‌باختگان کرونا در انگلستان به 43 هزار و 81 نفر افزایش یافته است. این افراد ۴۸ تا ۹۶ ساله بوده‌ و همگی بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.


کرونا انگلیس


از سوی دیگر شرکت حمل‌ونقل هوایی «سوئیس‌پورت» قصد دارد تا نیمی از کارکنانش را در انگلیس تعدیل کند. این اقدام به‌دلیل اثرات ناشی از شیوع کرونا است و سبب بیکار شدن ۴ هزار و ۵۵۶ نفر می‌شود. 


لغو پروازهای امارات به پاکستان


وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این رژیم در شبانه‌روز گذشته ۲۶۵ نفر افزایش یافت و به ۲۱ هزار و ۷۳۲ نفر رسیده است. این در حالی است که ادعا می‌شود در ۲۴ ساعت گذشته هیچ یک از مبتلایان به کووید-۱۹ در سرزمین‌های اشغالی جان خود را از دست نداده‌اند. 


بنا به ادعای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در حال حاضر در این رژیم ۵ هزار ۵۲۰ بیمار کرونایی وجود دارد؛ گرچه گفته می‌شود آمارها بیشتر است و تل‌آویو اقدام به سانسور اخبار در این زمینه کرده است. 


هواپیمایی امارات به دنبال توسعه فعالیت ها در ایران است


هواپیمای امارات 


شرکت هواپیمایی امارات پروازهایش از مبدأ پاکستان را به سبب مثبت بودن آزمایش کرونای شماری از مسافران در هنگ‌کنگ به حالت تعلیق درآورد.


آمار شیوع کرونا در آسیا و اقیانوسیه 


چین ۱۹ مورد جدید ابتلا را شناسایی کرده که ۱۳ مورد آن مربوط به پکن است و توانسته ظرفیت آزمایش‌ کرونا را به ۳۰۰ هزار مورد در روز برساند.


همچنین رسانه‌های پاکستانی گزارش کردند بررسی‌های ناظران مستقل و محققان پزشکی این کشور حاکی از ابتلای چند میلیون نفر به ویروس کرونا تا اواسط مردادماه است.


رئیس اتحادیه پزشکان شهر لاهور پاکستان هشدار داد: شیوع کرونا وارد مرحله‌ خطرناک‌تری شده و به احتمال زیاد ماه آتی میلادی شاهد افزایش شیوع  همه‌گیری خواهیم بود.


در همین حال در استرالیا با هدف مقابله با زنجیره جدید شیوع کرونا، یک‌هزار نظامی استرالیایی به ملبورن، مرکز ایالت ویکتوریا اعزام می‌شوند. شمار مبتلایان در ویکتوریا در ۲۴ ساعت ۳۳ مورد اعلام شده که در دو ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته