دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1399 - 10:41
بولتون:

واهمه‌ای از شهادت دادن درباره کاخ سفید ندارم

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت که از ادای شهادت و سوگند درباره آنچه تأکید می‌کند در کاخ سفید شاهد آن بوده است، هراس ندارد.
کد خبر : 497819
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جان بولتون گفت: من از ادای شهادت و سوگند هراسی ندارم. من در کتابم (اتاقی که در آن اتفاق افتاد) تا جایی که می‌توانستم به درستی درباره آنچه دیده و شنیده‌ام، نوشتم.


اظهارات بولتون به‌دنبال انتشار کتاب خاطرات جنجالی او از زمان حضورش در کاخ سفید عنوان می‌شود. مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابش گفته است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین خواست تا به پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰ کمک کند.


جان بولتون با وجود اینکه می‌گفت اطلاعات مخربی برای ارائه در جلسه شهادت مجلس نمایندگان آمریکا درباره دونالد ترامپ دارد، هرگز در تحقیقات استیضاح شهادت نداد.


او گفت که با این طرز انجام استیضاح موافق نیست و هیچ وظیفه‌ای هم برای ادای شهادت در آن زمان نداشته است.


بولتون عنوان کرد: به‌شدت احساس می‌کردم و هنوز هم همین حس را دارم که فرایند استیضاح به‌گونه‌ای انجام می‌شد که حزبی بود و درنهایت شکست می‌خورد. من با رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا هم‌فکر نبودم و از من درخواست هم نشد.


او در این کتاب همچنین از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بابت نوع مدیریت استیضاح ترامپ انتقاد و تمرکز آن صرفاً روی لغو کمک به اوکراین را محدود و عجولانه توصیف کرد. بولتون گفت: دیدگاهم این بود که اگر شما می‌خواهید اطلاعات استخراج کنید، باید این کار صحیح انجام شود و روشی که آن‌ها استفاده کردند، دستیابی به همه آنچه که من در کتابم گفتم، نادیده می‌گرفت.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته