دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1399 - 21:36
پمپئو:

امیدواریم قطعنامه‌ تحریم تسلیحاتی ایران تصویب شود

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه خواهان صدور قطعنامه‌ای در حمایت از تمدید ممنوعیت تسلیحاتی علیه ایران شد.
کد خبر : 497782
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه خواهان صدور قطعنامه‌ای در حمایت از تمدید ممنوعیت تسلیحاتی علیه ایران شد.


وی گفت: امیدواریم قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران صادر شود.


پمپئو همچنین در ادامه اظهارات خصمانه خود مدعی شد: ما ضرورتی در خصوص تمدید ممنوعیت واردات سلاح به ایران می‌بینیم.


وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد سرباز زدن ایران از همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سبب می‌شود جامعه جهانی گام‌های بیشتری را علیه این کشور بردارد.


وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود گفت: توافق هسته‌ای فعالیت‌های ایران و رفتار حمایتی این کشور از تروریسم را محدود نکرده است.


وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: ممانعت ایران از بازرسی تأسیساتش از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرسش‌های بسیاری را برانگیخته است.


او گفت: این پیشنهاد که واشنگتن پول‌هایی را برای حمایت تروریستی به ایران دهد، امری مضحک است.


اظهارات بی‌اساس مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه این کشور نیز امروز در گزارشی مشابه، این ادعا‌ها را در خصوص کشورمان مطرح کرده بود.


گزارش وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود: ایران به فعالیت‌های مرتبط با تروریسم از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.


این وزارتخانه در ادامه ادعا‌های خود گفته بود: ایران از نایبان منطقه‌ای خود استفاده می‌کند تا از این کشور در برابر بازخواست‌ها در خصوص اقدامات خصمانه‌اش حمایت کنند.


در این گزارش همچنین به همکاری آمریکا و قطر در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره شده بود.


پیش از این شبکه فاکس نیوز در پایگاه اینترنتی خود نوشته بود: شورای امنیت سازمان ملل قرار است درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به صورت نامحدود بررسی کند.


آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای این شورایِ ۱۵ عضوی تهیه کرده و از آن خواسته است این تحریم را تمدید کند. این تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر امسال منقضی خواهد شد.


رویترز هم در این زمینه گزارش داده است که تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رأی از ۱۵ رأی در این شوراست، همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند؛ اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رأی منفی خواهند داد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته