دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 15:34

تالیف کتاب زمین شناسی از سوی عضو هیات علمی آموزشکده سما واحد امیدیه

کتاب زمین شناسی ویژه مهندسی عمران توسط حامد احمدی چناربنی عضو هیات علمی دانشکده سما واحد امیدیه تالیف و چاپ شد.
کد خبر : 49777

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حامد احمدی چناربنی عضو هیات علمی گروه عمران دانشکده سما واحد امیدیه، با توجه به تالیف این کتاب با همکاری بیژن عالی محمدی گفت: پایه‌های اقتصادی هر کشور به شیوه استفاده از منابع طبیعی، به ویژه منابع زمینی بستگی دارد. بر این اساس اگر به این امید باشیم که بر حسب تصادف در سرزمین وسیعی، به مقدار در خور توجه از مواد معدنی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنیم، سرگردان خواهیم شد و راه به جایی نخواهیم برد. پس برای این امر مهم بهتر آن است که با منابع زمینی و عواملی که سبب تغییرات در آنها می‌شود، آشنا شویم.


وی هدف از چاپ این کتاب را چنین عنوان کرد: علم زمین شناسی از علوم بسیار گسترده است، چگونگی پیدایش هستی و کهکشان‌ها، شناخت لایه‌های مختلف زمین و حرکات آنها، انواع آب و هوا، آتشفشان‌ها، آب های سطحی و زیر زمینی و... در دایره شمول این علم قرار می‌گیرند ولی آشنایی با تمام این موارد برای مهندسین عمران الزامی نیست. به همین منظور در این کتاب سعی شده پس از بیان کلیات و معرفی قسمت های مختلف کره زمین (هوا‌کره، آب‌کره و سنگ‌کره) به مسائل اختصاصی رشته عمران از جمله زلزله، سدها، تونل ها، آب های زیر زمینی، اقلیم‌های مختلف کشور و نقش آنها در چگونگی شکل‌گیری ساختمان‌ها و همچنین جهت‌یابی(با توجه به کاربرد وسیع آن در نقشه برداری) پرداخته شده است.


عضو هیات علمی دانشکده سما واحد امیدیه افزود: در فصول اختصاصی رشته عمران برخی از روابط و فرمول های کاربردی (مانند محاسبه ی دبی و ...) نیز به صورت بسیار ساده ای ذکر شده است که دانشجویان در دروس دیگر مانند مکانیک خاک و پی و یا هیدرولوژی و... به طور کامل‌تری آنها را فرا خواهند گرفت و صرفا برای آشنایی این عزیزان و تکمیل مباحث مذکور، به بیان آن پرداخته ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته