دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اقدام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر در روز کتاب و کتاب خوانی

مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد که در آن سرپرست دانشگاه آزاد مرکز نیکشهر به هر یک از کارکنان این مرکز دانشگاهی یک عدد کتاب اهدا کرد.
کد خبر : 49770

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، موسی رئیسی در مراسم اهدای کتاب به کارکنان مرکز نیکشهر، از کتاب به عنوان بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر یاد کرد و گفت: کتاب به انسان‌ها کمک می‌کند تا میراث فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهد.


وی افزود: اگر ارزش کتاب در جامعه‌ای رو به کاستی برود بدون شک میراث فکری و فرهنگی آن از نسلی به نسل دیگر منتقل نخواهد شد و فرهنگ و تمدن آن از جامعه از تحرک باز می‌ماند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر با توجه به حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند«کسی که با کتاب‌ها به تسلی و آرامش برسد هرگز آرامش را از دست نخواهد داد» ادامه داد: هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش‌تر از کتاب نیست چرا که کتاب مایه آرامش روحی انسان است.


در این مراسم همچنین مسئول دفتر فرهنگ این مرکز دانشگاهی با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در کشورمان، بزرگترین عامل ایجاد علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی را، در دسترس بودن کتاب برای خواننده دانست و افزود: خانواده‌ها نقش مهم و باارزشی را بر عادت‌های فرد و فرهنگ سازی مطالعه ایفا کنند.


احمد لطفیان سرگزی از ایستگاه‌های مطالعه که در متروها، پایانه‌های مسافری و جاهای دیگر و جود دارد به عنوان یکی از ابزارها و راه‌های افزایش مطالعه یاد کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی در هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و ما باید با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در بالا بردن این معیارها باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته