دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1399 - 14:59

منع وزارت بهداشت از برخورد سلیقه‌ای دانشگاه‌ها در خصوص مقررات رساله دانشجویان دکتری

شرط دفاع از رساله برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی چاپ یا گواهی پذیرش حداقل یک مقاله به زبان انگلیسی منتج از رساله است و وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها را از برخورد سلیقه‌ای در این باره منع کرده است.
کد خبر : 497696
156755262.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید حسن امامی رضوی مشاور دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی طی نامه‌ای به علی تقی زادیه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد که شرط دفاع از رساله برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی چاپ یا گواهی پذیرش حداقل یک مقاله به زبان انگلیسی منتج از رساله دکتری است. 


همچنین بر اساس این نامه پیشنهاد افزایش آن به دو مقاله در سنوات گذشته در شورای عالی برنامه‌ریزی مورد موافقت قرار نگرفت و وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها را از برخورد سلیقه‌ای در این باره منع کرده است.


متن کامل این نامه به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر علینقی زادیه


معاون محترم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


 با سلام و احترام


بازگشت به درخواست دانشجویان دوره دکتری تخصصی آن دانشگاه به استحضار می‌رساند:


مطابق مفاد تبصره ۵ ماده ۴۳ آیین‌نامه آموزشی دوره دکترای تخصصی مصوبه جلسه ۳۵ مورخ ۸۶/۰۸/۲۹ شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی شهرکرد دفاع از رساله دکتری چاپ گواهی پذیرش حداقل یک مقاله به زبان انگلیسی منتج از رساله است. در بازنگری آیین‌نامه مذکور مصوب جلسه ۶۹ مورخ ۹۷/۰۴/۲۳ شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی پیشنهاد افزایش آن به دو مقاله مورد موافقت قرار نگرفت و در آیین‌نامه بازنگری شده جهت دانشجویان ورودی سال ۹۸ به بعد تغییر نکرده است‌.


با توجه به اینکه رعایت مقررات آموزشی جهت کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی الزامی می‌باشد خواهشمند است دستور فرمایید مطابق مقررات آموزشی اقدام گردد و از تدوین آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های داخلی دانشگاه فراتر از مقررات آموزشی ممانعت به عمل آید.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته