دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 13:11
در گفت‌و‌گو با آنا

واکنش فدراسیون وزنه‌برداری به صحبت‌های حسین رضازاده؛ «وادا» و «IWF» درباره سهراب مرادی تصمیم می‌گیرند

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: حسین رضازاده می‌تواند نامه مکتوب در مورد اظهار بی‌اطلاعی‌اش از بازنشستگی سهراب مرادی را به فدراسیون جهانی وزنه برداری ارسال کند اما در نهایت آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ (وادا) و فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری (IWF) باید در خصوص سرنوشت مرادی تصمیم گیری کنند.
کد خبر : 49733

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، حسین رضا زاده رییس سابق فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص اتفاقاتی که برای سهراب‌مرادی در ماه‌های اخیر به وقوع پیوسته و باعث شد تا وی مسابقات قهرمانی جهان را از دست بدهد اعلام کرد حاضر است نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال و در آن عنوان کند که در جریان اتفاقات نبوده و نامه بازنشستگی سهراب مرادی را وی امضا نکرده است.


حسین مقامی دبیر فدراسیون‌ در واکنش به این مطلب به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «اگر رضازاده چنین مطلبی را عنوان کرده است باید نامه‌ای مکتوب به فدراسیون وزنه‌برداری جهانی بفرستد تا ما بتوانیم آن را به صورت قانونی پیگیری کنیم. هم‌اکنون مسئولان وزارت ورزش و رییس فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال رایزنی برای حل مشکل سهراب مرادی هستند اما در نهایت آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ (وادا) و فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری تصمیم نهایی را در این خصوص می‌گیرند.»


دبیر فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به اینکه آیا رضازاده می توانست زودتر نامه‌ای را در خصوص بازنشستگی سهراب مرادی به فدراسیون جهانی ارسال کند، اظهار کرد: «نمی توانم در این مورد پیش داوری داشته باشم. اکنون مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه برداری با جدیت تمام پیگیر این ماجرا هستند تا با رایزنی‌، مشکل سهراب مرادی برطرف شود. بعد از مسابقات جهانی آمریکا علی مرادی و واحد حقوقی فدراسیون وزنه برداری پیگیر این ماجرا خواهند بود و به صورت شفاف اظهاراتی را بیان خواهند کرد. در حال حاضر در وهله اول هدفمان این است سهراب مرادی را برگردانیم چرا که عدم حضور این ورزشکار در المپیک کار را برای ما مشکل خواهد کرد.»


وی در پایان افزود: «وضعیت سهراب مرادی در کنگره سالانه فدراسیون جهانی وزنه ‌برداری مشخص می‌شود و رای نهایی «وادا» و فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری در این کنگره به طور رسمی اعلام خواهد شد، اما چیزی که تاکنون به دست ما رسیده است این است که براساس نامه رسمی «وادا» سهراب مرادی تا 9 خرداد ماه 95 نمی‌تواند در هیچ مسابقه‌ای شرکت کند. بر این اساس ما در حال‌ رایزنی هستیم تا اگر موافقت شود برگزاری مسابقات جام فجر را به خرداد ماه منتقل کنیم تا نفراتی مانند سهراب مرادی، بهداد سلیمی و محمدرضا براری بتوانند در آن ر‌قا‌بت‌ها شرکت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب