دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1399 - 10:00
آنا گزارش می‌دهد؛

بودجه 23 میلیاردی مجلسی‌ها و برابری کشتی و ناشنوایان/ سهمی یکسان برای دو فدراسیون متفاوت!

معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از تخصیص بودجه 23 میلیاردی مجلس شورای اسلامی برای سه فدراسیون ورزشی خبر داد و این در حالی است که سهم فدراسیون‌های کشتی و ناشنوایان در این مازاد بودجه برابر است!
کد خبر : 497326
2859512.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تصویب بودجه میلیاردی و جداگانه مجلس شورای اسلامی برای سه فدراسیون ورزشی سرتیتر اخبار ورزشی شد. روز گذشته در مراسم رونمایی از سایت فدراسیون کشتی، مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از رایزنی سه رئیس فدراسیون برای افزایش بودجه فدراسیون‌های مربوطه خبر داد که در نهایت مشخص شد مجلس شورای اسلامی برای سه فدراسیون کشتی، ناشنوایان و تنیس 23 میلیارد تومان بودجه مازاد در نظر گرفته است.


در واقع قرار است این بودجه مازاد برای فدراسیون کشتی 10 میلیارد، برای فدراسیون ناشنوایان هم 10 میلیارد و فدراسیون تنیس سه میلیارد تومان باشد. البته نکته قابل‌توجه این است که بهارستان‌نشینان برای دو فدراسیون کشتی و ناشنوایان بودجه مازاد مشابهی در نظر گرفته‌اند و حالا این سؤال پیش می‌آید که مگر عملکرد دو فدراسیون کشتی و ناشنوایان یکسان است؟! کشتی یکی از رشته‌های مدال‌آور کاروان ورزشی ایران در هر مسابقه‌ای بوده است و به‌عنوان ورزش اول کشور شناخته می‌شود و در همه این سال‌ها در ادوار المپیک مدال‌آور بوده است.


کشتی بارها ثابت کرده ناکامی دیگر رشته‌های ورزشی را مسابقات المپیک به دوش کشیده و حالا این فدراسیون المپیکی که این روزها هم حال و روز خوبی ندارد، با کمبود اعتبارات مواجه است باید بودجه مازاد یکسانی داشته باشد. البته فدراسیون ناشنوایان هم یکی از فدراسیون‌های پرمدال است و عملکرد ورزشکاران این فدراسیون را هم نباید زیر سؤال برد؛ اما نکته قابل‌توجه قیاس دو فدراسیون کشتی و ناشنوایان است که قطعاً در یک دایره قرار نمی‌گیرد.


البته شنیده می‌شود یکی از معاونان وزارت ورزش و جوانان هم معتقد است که این بودجه مازاد باید در بین تمامی فدراسیون‌های ورزشی تقسیم شود و قطعاً این موضوع هم می‌تواند مناقشه‌های زیادی به وجود آورد. به هر حال باید دید در روزهای آینده این بودجه تنها به همین سه فدراسیون اختصاص داده می‌شود یا اینکه بین دیگر فدراسیون‌های تقسیم می‌شود.


انتهای پیام/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته