دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زندگی با کرونا/ 6

علائم جدید کرونا چیست؟

متخصصان بیماری‌های عفونی با بررسی مستمر آثار کرونا در بیماران مبتلا به کووید-19 به این نتیجه رسیده‌اند که کرونا در حال بروز نشانه‌های جدیدی است.
کد خبر : 497219
aa544d2b-a691-4f0b-a8cc-90e29bc454ba.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، متخصصان عفونی می‌گویند که راه ورود ویروس کرونا به بدن از طریق تنفس است و هنگامی این ویروس وارد بدن می‌شود، عمدتاً با علائم تنفسی و درگیری ریه نمایان می‌شود.


سیستم ایمنی بدن نسبت به ورود ویروس کووید-۱۹ واکنش شدیدی نشان می‌دهد و این امر سبب انسداد رگ‌ها در مناطق مختلف بدن می‌شود و این انسداد می‌تواند منجر به سکته قلبی و مغزی شود.


با توجه به اینکه که این علائم از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ وجود داشته و با افزایش موارد ابتلا به آن‌ها پی برده شده است، می‌توان گفت که کرونا همچنین می‌تواند با علائم گوارشی ظاهر شود که این علائم از التهابات ناشی از ویروس کرونا سرچشمه می‌گیرد.


با توجه به اینکه کرونا می‌تواند هر ارگانی از بدن را درگیر کند، متخصصان بیماری‌های عفونی عقیده دارند، این بیماری در ابتدای شیوع در کشور چین بیشتر علائم تنفسی و ریوی داشت، اما با گذشت زمان و فراگیری کرونا در جهان مشخص شد که این بیماری می‌تواند با هر علائمی ظهور پیدا کند.


باید توجه کرد کرونا علاوه بر علائم تنفسی و ریوی می‌تواند با علائم گوارشی، پوستی، عصبی و قلبی و عروقی نظیر سکته قلبی و مغزی افراد را درگیر کند و متخصصان پیش‌بینی می‌کنند هر چه بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود، کووید-۱۹ با علائم متنوع‌تری شناسایی می‌شود.


انتهای پیام/4145/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته