دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 13:14
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس:

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ارائه دروس دفاع مقدس، قرآن کریم و وصیت نامه امام ستودنی است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور در کارگاه آموزشی تربیت قرآنی و روش تدریس قرآن کریم گفت: کار و برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ارائه دروس دفاع مقدس،قرآن کریم و وصیت نامه امام خمینی(ره) ستودنی است و این دانشگاه  با یک چشم‌انداز صحیح و منطقی وارد میدان شده است.
کد خبر : 49716

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حمید محمودیان افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس سعی بر این است که بتوانیم در راستای بهتر شدن وضعیت تدریس قرآن کریم بکوشیم تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند و این امر در مصاحبه استادان قرآن کریم در فارس به خوبی خود را نشان داد و در واقع قصد مسئولان سخت‌گیری در این خصوص نبود ، بلکه انتخاب اساتید حاذق و صاحب تجربه در رابطه با تدریس این درس در دانشگاه‌های استان بود.


وی از استادان دروس قرآن کریم خواست تا با تسلط کامل بر مبانی دینی و آموزه‌های قرآنی، آمادگی پاسخ به شبهات دانشجویان در زمینه قرآنی را داشته باشند و این کارگاه آموزشی در این زمینه بسیار مفید و ضروری خواهد بود و همچنین به جذابیت کلاس‌های قرآن و ارتباط دو سویه بین اساتید و دانشجویان تاکید ویژه‌ای داشتند.


محمودیان هدف از برگزاری این کارگاه را در سطح استان، بازآموزی علمی اساتید قرآنی و آشنایی آنان با شیوه ‌های جدید تدریس قرآن در دانشگاه و کیفیت بخشی آموزش قرآن عنوان کرد و تصریح کرد: این امر موجب رشد و تعالی فرهنگ قرآنی در مجموعه آموزش عالی خواهد شد.


در ادامه حجت الاسلام عبدالرسول خسروبیگ، نماینده پژوهشکده قرآن و عترت و دبیر هیأت گزینش استادان قرآن دانشگاه آزاد اسلامی فارس بیان کرد: قرآن آیینه تمام صفات الهی است که صفات جلالیه و جمالیه خداوند را به عنوان محور اصلی در زندگی به خوبی نشان می دهد و قرآن رابط خالق و مخلوق است که روش صحیح زندگی را به بشریت می‌آموزد و همچنین قرآن بیانگر حقایق و ابراز وجود هستی است و با اشاره به آیات پایانی سوره زمر، این آیات را بهترین کلید واژه برای درست زندگی کردن دانست و از همه اساتید خواست تا باسر لوحه قرار دادن قرآن کریم در حوزه تدریس، دانشجویان را به این سمت سوق دهند.



دکتر عبدالحمید فرزانه، رییس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس هم اظهار کرد: با توجه به جایگاه قانونی که برای درس قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده و همچنین امکانات خوبی نظیر: کلاس درس، ابزار آموزش و امکانات نرم‌افزاری که درخدمت استادان است، دیگر حجت بر ما تمام است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم و در تدریس این درس از هیچ‌گونه تلاش و کوششی دریغ نکنیم و در ایجاد فرح‌بخشی و نشاط در کلاس‌های قرآن کوتاهی نکنیم.


فرزانه تصریح کرد: کلاس‌های قرآن در دانشگاه باید به مراکز دفاع از دین و شریعت تبدیل شوند و قرآن به عنوان کتاب زندگی، باید در دل و جان دانشجو جای بگیرد و آموزه‌های آن فرد را تحت تأثیر قرار بدهد تا در آینده در هر جایگاهی که قرار می‌گیرد برای او بسیار کاربردی و حایز اهمیت باشد.


سپس دکتر محسن صیاف‌زاده، مدرس کارگاه و از استادان دانشگاه شهید محلاتی قم باتوجه به کیفیت بخشی آموزش قرآن در مجامع دانشگاهی، برگزاری چنین کارگاه‌های را در سطح دانشگاه‌های کشور امری ضروری دانست و با تاکید بر تربیت قرآنی و کیفیت بخشی آموزش قرآن خاطر نشان کرد: بعد از آموزش و پرورش، اولین بار است که چنین کارگاهی در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.


صیاف‌زاده گفت: در بخش تربیت قر‌آنی باید بدانیم چگونه با قرآن مراوده داشته باشیم که خود را در معرض قرآن ببینیم، چون مقیاس زندگی، برداشت صحیح از تعالیم قرآنی است.


وی درباره روش تدریس هم عنوان کرد: چگونه تدریس کنیم تا دانشجویان علاقمند به قرآن شوند و با محتویات قرآنی آشنایی پیدا کنندو همچنین به آنچه که فهمیدند و یاد گرفتند، عمل کنند و آن را در زندگی خود آمیخته کنند.


به گزارش آنا نخستین کارگاه آموزشی تربیت قرآنی و روش تدریس قرآن کریم( کیفیت بخشی آموزش قرآن) با حضور 100 نفر از اساتید درس قرائت و روخوانی قرآن کریم و مسئولین کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی فارس، دکتر حمید محمودیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس، دکتر عبدالحمید فرزانه، رییس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس، دکتر محسن صیاف‌زاده،مدرس کارگاه و از اساتید دانشگاه شهید محلاتی قم ، دکتر حبیب‌اله ابراهیمی، معاون دانشجویی فرهنگی واحد شیراز، حجت الاسلام عبدالرسول خسروبیگ، نماینده پژوهشکده قرآن و عترت و دبیر هیأت گزینش استادان قرآن دانشگاه آزاد اسلامی فارس و سیده فاطمه دستغیب،دبیرشورای کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به میزبانی واحد شیراز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب