دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتاق بازرگانی ایران: جریان سلفی تکفیری فرصتی برای ایران در منطقه است

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اتفاقات تاسف‌بار پاریس خطر جریان سلفی تکفیری را بیش‌تر برای آینده جهان نشان می‌دهد، گفت: البته جریان سلفی تکفیری فرصتی برای ایران در منطقه است.
کد خبر : 49715

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محسن جلال‌پور در ششمین جلسه هیات نمایندگان دور هشتم اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در جلسه هیات نمایندگان سال گذشته بر تاثیر تکفیری‌ها بر آینده ایران تاکید داشتیم، افزود: سلفیت نه تنها امنیت جانی افراد بلکه کسب و کار را هم تحت تاثیر قرار داده است.


وی تصریح کرد: این پدیده بیش از آنکه تهدید درونی باشد، در عمق کشورها تاثیرگذار است و اکنون عراق، سوریه و یمن از آتش آن می‌سوزند و برای ترکیه و ارمنستان نیز تهدیدی در آینده خواهد بود.


جلال‌پور تاکید کرد: گزارش‌هایی که هیات‌های اعزامی به ایران به اتحادیه اروپا ارائه کرده‌اند نشان‌ می‌دهد که ایران آماده جذب تکنولوژی است و همچنین می‌تواند سکویی قابل اعتماد برای همکاری با اروپا در زمینه خاورمیانه باشد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: روابط عزتمندانه با غرب، روابط مناسب با خاورمیانه و مبارزه با جنگ‌های فرقه‌ای سه گزینه‌ای است که باید آن را دنبال کرد.


وی با بیان اینکه ایران با توجه به شرایط کنونی می‌تواند همکاری‌های خوبی با اروپا داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه سفر اخیرمان به ایتالیا و فرانسه لغو شد. البته چند روز پیش سفری 72 ساعته به این دو کشور داشتیم و ملاقات‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفت.


جلال‌پور عنوان کرد: در سفر اخیر ظرفیت‌های فرانسه و ایتالیا و انطباق آنها با شرایط ایران را بررسی کردیم و قرار شد تا حداکثر 25 نفر از 25 بنگاه دارای حداکثر بهره‌وری در سفر آتی حضور داشته باشند.


وی افزود: برنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی جداگانه برای سفرهایی که در معیت رؤسای قوا، وزرا و اعضای اتاق دارند، تدوین خواهد شد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه پیشنهادهای اتاق ایران در بسته رشد اقتصادی دیده می شود، خاطر نشان کرد: تامین بخشی از سود تسهیلات برای بنگاه‌ها، کاهش میزان سپرده‌های قانونی بانک‌ها در بانک مرکزی، پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و بخش خصوصی و همنچین کاهش نرخ بهره از جمله این پیشنهادها بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته