دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1399 - 11:11

بهره‌برداری از نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار

نیروگاه برق خورشیدی 20 کیلوواتی بوستان کوهسار با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، و با نصب 76 پنل خورشیدی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 497147
index.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا علی زمانی در ارتباط با نیروگاه برق خورشیدی20کیلوواتی بوستان کوهسار اظهار کرد: با توجه به ضرورت تأمین 20 درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و اماکن عمومی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه 20 کیلو واتی خورشیدی بوستان کوهسار به بهره‌برداری رسید.


وی افزود: این نیروگاه با نصب 76 پنل خورشیدی، در زمینی به مساحت 100 متر و در هوای پاک و ارتفاع بالای بوستان کوهسار احداث شده است.


معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 شهرداری تهران به کاهش 13 تنی گاز CO2 با بهره‌برداری از این نیروگاه اشاره کرد و گفت: از مزیت‌های این نیروگاه خورشیدی توان تولید برق سالانه 36 مگاوات بر ساعت است.


علی زمانی تصریح کرد: با احداث این نیروگاه، انرژی‌های پاک، ارزان و تجدید شونده توسعه و انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از منابع سوختی تجدید ناپذیر و فسیلی کاهش می‌یابد.


وی  جایگزینی فرم‌های سبزتر انرژی را گامی مهم برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت : انرژی پنل‌های خورشیدی با محیط زیست سازگار است و با جایگزینی آن می‌توان از هدر رفت سوخت و آب برای تولید برق و تخریب منابع جلوگیری کرد.


گفتنی است پنل خورشیدی  طول عمر بلندی دارد و در شرایط نگهداری مناسب تا 25 سال و حتی بیشتر قابل استفاده است.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب