دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 18:05
استاندار تهران:

هیچ برنامه‌ای برای بازگشت محدودیت‌ها نداریم

انوشیروان محسنی بندپی درباره احتمال بازگشت محدودیت‌ها در تهران عنوان کرد: با توجه به این‌که بیش از ۹۰ درصد مردم در مترو از ماسک استفاده می‌کنند و شهرداری هم زمینه را برای تهیه ماسک شهروندان فراهم کرده در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای محدودیت‌ها نداریم.
کد خبر : 497039
3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۹۹ در جمع خبرنگاران بیان این‌که با ویژگی‌های استان تهران شرایط فاصله گذاری اجتماعی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، عنوان کرد: با توجه به این‌که ۴۴ درصد افراد برای حضور در محل کار از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند به ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم تا استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی الزام‌آور شود و تا آن زمان وزارت بهداشت نیز آموزش‌های لازم را در ارتباط با استفاده دوباره از ماسک و تهیه ماسک از پارچه‌های ارزان قیمت به مردم ارائه دهد.


وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور وزارت صمت مکلف شده تا نسبت به تأمین ماسک ارزان قیمت برای مردم اقدام کند.


استاندار تهران تصریح کرد: این اقدامات بدین دلیل است که رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال چرخ بیولوژیکی این ویروس از سوی صاحب‌نظران توصیه شده است.


بندپی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال بازگشت محدودیت‌ها در تهران عنوان کرد: با توجه به این‌که بیش از ۹۰ درصد مردم در مترو از ماسک استفاده می‌کنند و شهرداری هم زمینه را برای تهیه ماسک شهروندان فراهم کرده در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای محدودیت‌ها نداریم.


وی در خصوص بازگشایی تالارها نیز گفت: ما مخالف بازگشایی تالارها برای برگزاری مراسم عروسی هستیم اما برای سرو غذا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان استفاده از تالارها فراهم است اما توصیه ما به مردم این است که بیشتر در خانه بمانند.


استاندار تهران در ادامه در ارتباط با لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق در تابستان هم اظهار کرد: می‌بایست دستگاه‌های گرمایشی در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود و در صورتی که دستگاه‌های اداری از مولدهای تأمین انرژی برخوردار هستند از آن استفاده کنند.


بندپی درباره تغییر ساعت اداری در زمان اوج مصرف برق نیز گفت: در صورتی‌که صرفه جویی در مصرف انجام شود و رعایت تنظیم دمای استاندارد در دستگاه‌های سرمایشی انجام شود تغییر ساعتی نخواهیم داشت.


وی ادامه داد: با توجه به این‌که هنوز واکسن و داروی مشخصی برای کرونا پیدا نشده است باید تلاش کنیم تا از عادی‌سازی شرایط برای مردم پرهیز کنیم. 


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته