دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 19:08
کنکوری‌ها بخوانند؛

نکات کاربردی برای آمادگی در آزمون دوره دکتری 99

کمتر یک ماه به برگزاری آزمون دوره دکتری زمان باقی مانده و داوطلبان در این فرصت باید نکاتی را مدنظر قرار دهند.
کد خبر : 497030
db14dcc4-23e0-45ea-8fcf-4e2e2b426a17.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پس از کش و قوس‌های فراوان آزمون دوره دکتری 25 روز دیگر در 26 تیرماه در حوزه‌های امتحانی کشور به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این 25 روز باقیمانده باید داوطلبان راهبردهای خاصی را مدنظر قرار دهند تا بتوانند نتیجه مناسبی بگیرند.


سؤالات آزمون دوره دکتری به دو قسمت سؤالات اختصاصی، زبان انگلیسی و استعدادهای درخشان تقسیم می‌شود.


یکی از راهبردها مربوط به درس زبان انگلیسی است. گزارش عملکرد داوطلبان در سال‌های گذشته نشان می‌دهند که تعداد کمی از داوطلبان می‌توانند نمرات مثبت متوسط در این درس کسب کنند. پس اگر عملکرد درس زبان انگلیسی کمی از بقیه داوطلبان بهتر باشد می‌توان نتایج خوبی را به دست آورد.


متاسفانه بسیاری از داوطلبان در این درس نمره منفی دریافت می‌کنند، بنابراین اگر نمره این درس صفر به بالا هم باشد رتبه داوطلبان را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد. داوطلبان در اولین قدم باید از پاسخ به سوالاتی که تردید دارند اجتناب کنند. چراکه همانطور که گفته شد نمره صفر از نمره منفی بهتر است.


در فرصت باقیمانده تا این آزمون به داوطلبان پیشنهاد می‌شود که مرور درس زبان را اولویت قرار دهند. خصوصاً مرور کلمات می‌تواند در این دوره در نتیجه‌گیری بهتر اثرگذار باشد. مرور نمونه سؤالات سال‌های گذشته با همان وقت آزمون هم سرعت تست‌زنی را افزایش می‌دهد و هم اشکالات را برطرف می‌کند.


درس مهم بعدی که باز هم در ارتقای رتبه داوطلبان مؤثر است، استعداد تحصیلی است. برای این درس برای گروه‌های مختلف سؤالات متنوع در نظر گرفته می‌شود. برای این درس هم مرور سؤالات سال‌های گذشته بسیار توصیه می‌شود.


برای دروس اختصاصی هم در مهلت باقیمانده باید خلاصه برداری‌ها و نکات مهم را مطالعه کرد و بعد سراغ نمونه سؤال رفت. به داوطلبان در این موقعیت زمانی پیشنهاد می‌شود که از مطالعه دروس جدید خودداری کنند و فقط مرور را مدنظر قرار دهند.


در نهایت حل تست‌های جامع با همان وقتی که در آزمون واقعی لحاظ می‌شود می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. داوطلبان بعد از مطالعه همه سؤالات و پایان وقت باید به سراغ پاسخ‌ها بروند. اینگونه نکات مهم و سؤالات پرتکرار آزمون شناسایی می‌شود که در نهایت در موفقیت داوطلبان مؤثر خواهد بود.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته