دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 12:33

اوباما در فکر تنبیه نتانیاهو/ نتانیاهو به جزئیات مذاکرات هسته‌ای آگاهی ندارد

کاخ سفید قصد دارد تا به طور جدی طرح‌هایی را برای مجازات نخست‌وزیر اسرائیل بررسی کند. این طرح‌ها در صورتی اجرا خواهد شد که نتانیاهو بخواهد برای اعلام مواضعش درباره برنامه هسته‌ای ایران به کنگره برود و در مقابل نمایندگان آمریکا سخنرانی کند.
کد خبر : 4970

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «روسیاالیوم»، کاخ سفید اعلام کرد در حال بررسی طرح‌هایی برای مجازات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در صورت شرکت در جلسه کنگره آمریکا و سخنرانی درباره موضوعات مختلف از جمله پرونده هسته ای ایران است.


براساس این گزارش، منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کردند که از میان طرح‌هایی توبیخی‌ای که احتمال بررسی آن‌ها وجود دارد، «تحریم کنفرانس سالانه لابی آمریکایی در حمایت از اسرائیل «آیپک» از احتمال اجرایی شدن بالایی برخوردار است.


کاخ سفید قصد دارد تا پیش از 3 مارس (زمان برگزاری جلسه کنگره)، با اتخاذ طرح‌های دیگر از جمله مصاحبه‌های تلویزیونی رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های نظامی و امنیتی و انتقاد از اقدام نتانیاهو در سخنرانی در جلسه کنگره آمریکا، به محکومیت اقدام نخست‌وزیر اسرائیل بپردازد.


این در حالی است که «نتانیاهو» پیشتر اعلام کرده است قصد دارد در جلسه‌ای که در کنگره برگزار می‌شود، به تبیین مواضع اسرائیل و خطری که از توافق احتمال هسته‌ای میان ایران و امریکا برای رژیم صهیونیستی به وجود می‌آید صحبت کند.


وزارت امورخارجه آمریکا پنج‌شنبه گذشته در واکنش به سخنان نتانیاهو درباره اینکه گفته بود اسرائیل به جزئیات «توافق‌ بد» آگاهی دارد و آن را خطری برای اسرائیل و برخی کشورهای دیگر می‌داند، اعلام کرد که نتانیاهو به هیچ عنوان به جزئیات مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 آگاهی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته