دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1399 - 00:05
در گزارش آنا بخوانید؛

ساخت «ملک نجومی» توسط دولت در جماران/ نقل‌مکان روحانی از پاستور به شمال تهران بعد از اتمام دوره ریاست‌جمهوری؟

نهاد ریاست‌جمهوری ملکی به متراژ چهار هزار متر در منطقه جماران می‌سازد که با توجه به قیمت ملک در آن منطقه مبلغی بالغ بر 300 میلیارد تومان می‌شود.
کد خبر : 496975
unnamed (2).jpg

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، هفته گذشته بود که خبر ساخت آپارتمانی به مساحت ۴ هزار متر منتسب به نهاد ریاست جمهوری یا شخص حسن روحانی در فضای مجازی منتشر شد.


نخستین بار این خبر توسط افراد رسانه‌ای نزدیک به دولت عنوان شد و بعد از آن خبر به صورت گسترده در فضای مجازی و رسانه‌ها بازنشر پیدا کرد.


گفته شد که حسن روحانی ملکی به مساحت نزدیک به 4 هزار متر در جماران می‌سازد که بخشی از آن غیرمجاز بنا شده است.


البته مردم جماران هم از ساخت‌وساز غیرمجاز این ملک شکایت داشتند و در نامه‌ای نوشتند: «مدتی است شخص یا اشخاص نامعلوم ادعای ارتباط با مقامات دولتی مبادرت به ساخت‌وساز غیرقانونی در مقیاس وسیع در بخشی از اراضی واقع در یاسر، خیابان شهید حمید حسنی‌کیا، اول چوبینه کرده‌اند و بدین ترتیب با تخطی از موازین شهرسازی و مقدرات شهرداری عملاً سبب ضرر به حقوق مادی و معنوی اهالی محل شدند».


بعد از این موضوع بود که محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران هم در توئیتی در ارتباط با این موضوع نوشت: «این خبر را بررسی کردم. متأسفانه حقیقت دارد! دو تن از اعضای شورا از محل بازدید کردند، با تذکری که داده شد پروانه به تاریخ ۲۹ خرداد صادر شد! وجود برخی تخلفات محرز است. ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی بیشتر انجام خواهد شد».


بلافاصله بعد از این موضوع نهاد ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد و ساخت‌وساز شخص حسن روحانی در این ملک را تکذیب کرد. محمد سالاری دیگر عضو شورای شهر هم درباره این موضوع گفته بود که « توضیحات ارائه شده حاکی از این بود که این ساختمان در مراحل پایان اجرای ستون‌ها و سقف طبقه پنجم (دو طبقه از روی گذر بالا و چهار طبقه از روی گذر پایین و یک طبقه زیرزمین پایین‌تر از گذر پایین) قرار دارد که متأسفانه بدون اخذ پروانه ساختمانی احداث شده است».


نهاد ریاست‌جمهوری دربیانیه‌ای عنوان کرد که «ملک مذکور از جمله املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و به هیچ وجه مالکیت شخصی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفته است».


همچنین نهاد افزوده که کاربری ملک مذکور مسکونی و شخصی نبوده و ساختمانی با کاربری اداری است و انتشار خبر ساخت منزل مسکونی برای رئیس جمهور در عین کذب بودن، یک شیطنت آشکار و کاملاً با اغراض مشخص صورت گرفته است.


سؤال اصلی این است که چرا دولت در فکر ایجاد یک ساختمان اداری مجلل با قیمت نجومی در جماران است؟ آیا حسن روحانی قصد دارد بعد از پایان دولت به آنجا نقل و مکان کند و برای خودش یک مکان اختصاصی داشته باشد؟


از همه مهم‌تر اینکه با نگاهی به قیمت ملک نوساز در منطقه جماران که هر متر مربع بین 60 تا 80 میلیون تومان است، قیمت ملک نوساز نهاد ریاست‌جمهوری با متراژ چهار هزار متر بالغ بر 300 میلیارد تومان است که یک قیمت نجومی محسوب  می‌شود. باید دید آیا حسن روحانی قصد دارد بعد از پایان دولت از آن استفاده کند؟


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته