دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ادامه فروش خودرو با وام 25 میلیونی در خودروسازی‌های خصوصی

در حالی که فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا به اتمام رسیده است، خودروسازانی مانند مدیران خودرو هنوز به فروش خود ادامه می‌دهند.
کد خبر : 49693

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، دیروز تسهیلات وام خودرو تمام شد و در حالی که خودروسازان علاقه به تمدید فروش داشتند، بانک مرکزی طی نامه‌ای این فروش را متوقف کرد.


بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی سقف فروش خودرو 110 هزار دستگاه در نظر گرفته شده بود. اتمام این وام‌ها از سوی بانک مرکزی در حالی اعلام شد که آمار فروش تا روز گذشته از 130 هزار خودرو بیش‌تر شد.


به این ترتیب، در حالی که قرار بود فروش خودروها با وام 25 میلیون تومانی تا پایان اردیبهشت ادامه داشته باشد، در روز ششم متوقف شد اما نه برای همه خودروسازان


شرکت هایی مانند «راین» تازه روز گذشته فروش خود را بر اساس وام‌های دولتی شروع کرده‌اند. علاوه بر این فروش خودروهای مدیران خودرو هم هنوز باز است.


امیرحسین امیری معاون بازاریابی شرکت مدیران خودرو در این باره به خبرنگار آنا گفت: فروش ما فعلا باز است و کماکان امکان فروش خودروهای ما با وام دولتی ممکن است.


البته خودروسازان دولتی فروش خود را متوقف کرده‌اند. جلسه شب گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با مدیرعامل بانک مرکزی برای دومرحله ای شدن خرید هم راه به جایی نبرد. نهایتا خودروسازان طی اطلاعیه ای با تشکر از مردم اعلام کردند فروش به پایان رسیده است.


اگرچه مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی پیش‌تر گفته بود «برای ارائه‌ این تسهیلات از نظر مبلغ، سقفی در نظر نگرفته‌ایم و سقف این تسهیلات شناور است و بسته به تقاضای مردم امکان تامین منابع قابلیت افزایش دارد.».شب گذشته، وی گفت ما پیش از روز شروع، یعنی 17 آبان به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بودیم که وام خودروها را تا سقف 110هزار دستگاه تامین می‌کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته