دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

ابراهیم قاسمپور: بعضی از افراد در گوام به دنبال تساوی با این تیم هستند/کفاشیان زیاد لی‌لی به لالای کی‌روش می‌گذارد

مربی سابق فوتبال ایران گفت: کی روش توقعات مردم از فوتبال را آنقدر پایین آورده که ما به دنبال تساوی مقابل تیم های درجه دو آسیا هستیم.
کد خبر : 49692

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی سه شنبه تیم ملی برابر گوام بیان داشت: «گوام تیم درجه دو آسیا است و بازی مقابل این تیم به عنوان یک دیدار تدارکاتی برای بازیکنان جوان محسوب می‌شود. این تیم از چند بازیکن آمریکایی استفاده می کند که البته کیفیت بالایی ندارند و زیاد نباید روی بازی آنها حساب کرد. البته کی‌روش در طی چند سال اخیر سیستمی در فوتبال ایران پیاده کرد که توقعات را پایین آورده‌ است در شرایط کنونی که همه باید دنبال برد پرگل ایران مقابل گوام باشند، عده‌ای در گوام به فکر مساوی با این تیم هستند.»


قاسمپور در مورد تعطیلی لیگ برای بازی های تیم ملی و نتایج آن بر تیم‌های لیگ‌ برتری گفت: «این یکی از اشتباهات کی روش است که برای بازی مقابل تیم های ضعیف آسیا، لیگ را تعطیل می‌کند. در حال حاضر تیم ملی برزیل در مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی بازی می‌کند، اما در همین هفته لیگ این کشور هم در حال پیگیری است. اکثر بازیکنان تیم ملی چندسالی است که در کنار هم حضور دارند و به سبک بازی یکدیگر آشنایی کامل دارند و با یکی دو جلسه تمرین با هم هماهنگ می‌شوند و اصلا نیازی به تعطیلی لیگ نداریم.»


کارشناس فوتبال ایران در مورد اشتباهات حقیقی دروازه‌بان تیم ملی و تاثیر این اشتباهات در بازی‌ها مهمتر افزود: «علیرضا حقیقی یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی محسوب می‌شود و سابقه حضور در جام جهانی را دارد و اگر مشکلاتی در چهارچوب دروازه تیم ملی وجود دارد، وظیفه مربیان تیم ملی است که این مورد را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند. اگر حقیقی می‌خواهد دروازه بان ثابت تیم ملی باقی بماند، باید دقت بیشتری به خرج دهد. انتقادهایی که از او می شود به نفع فوتبالش است. البته اکثر دروازه‌بانان بزرگ دنیا اشتباه می‌کنند، اما اگر این اشتباهات فاحش و پشت سر هم باشد، حتما مشکل فنی در آن دروازه‌بان وجود دارد. بیشتر دروازه‌بانان ایران در خروج از دروازه و بازی با پا مشکل دارند که این مساله مهمی است که مربیان تیم ملی باید به آن توجه کنند.»


وی در مورد دعوت نکردن رحمتی به تیم ملی و قهر کی روش با این بازیکن گفت: «کسی منکر اشتباهی که رحمتی در قبال تیم ملی و کی‌روش انجام داد، نیست، اما این بازیکن چندین بار عذرخواهی کرد و برای حضور در تیم ملی اعلام آمادگی کرد. اگر کی روش در خانه‌اش با پسرش به مشکل برخورد کند و پسرش را از خانه بیرون کند، دیگر تا آخر او را به خانه‌اش راه نمی‌دهد؟ البته در این زمینه کفاشیان هم‌ مقصر است و لی‌لی به لالای کی‌روش می‌گذارد. کی‌روش ادعا می‌کند که مربی حرفه‌ای است، اما هیچ رفتار حرفه‌ای از او نمی‌بینیم. انضباط لازم است ولی نباید به بهانه نظم بازیکنی را نابود کنیم. رحمتی تجربه فعلی خودش را به همین راحتی بدست نیاورده که سرمربی تیم ملی نمی‌خواهد از آن استفاده کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب