دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1399 - 10:20
رئیس شورای شهر خبر داد؛

احتمال بروز موج دوم کرونا با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها سفرها در حمل و نقل عمومی به پیک خود رسیده که این موضوع احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 496876
unnamed.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی اکثر کسب و کارها و احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا اظهار کرد: اجرای طرح ترافیک، بازگشایی اکثر مشاغل و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در پی داشته که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از نیمه شهریور ماه به پیک خود یعنی حدود 2 تا 2/5 میلیون سفر در روز خواهد رسید.


وی در ارتباط با رسیدن میزان سفرها به پیک خود و رعایت فاصله اجتماعی در سیستم حمل و نقل عمومی عنوان کرد: به‌منظور رعایت فاصله اجتماعی در زمان پیک سفرها در مترو و اتوبوس می‌بایست سرفاصله حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی نصف شود که با توجه به عدم نوسازی اتوبوس و واگن مترو در سال‌های اخیر امکان‌پذیر نیست چون هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته است و وظیفه مدیریت شهری است که هشدارهای لازم را در خصوص بروز فاجعه و بحران در سال تحصیلی بدهد و از آن پیشگیری کند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها راه‌حل باقی‌مانده برای شهروندان ماسک است که امیدواریم موضوع تبلیغ، تأمین و توزیع ماسک استاندارد و ارزان‌قیمت در اولویت شهرداری تهران قرار گیرد.


هاشمی در ادامه در خصوص افزایش نابهنجار خرید و اجاره منازل مسکونی نیز گفت: نقدینگی سرگردان، افزایش قیمت ارز، طلا، زمین و مصالح اثر بسیاری در قیمت مسکن داشته و لازم است در این خصوص فکر اساسی شود. به‌نظر الگوی مشخصی برای توسعه زمین و مسکن وجود ندارد بر همین اساس شهرداری و کمیسیون‌های تخصصی شورا به موضوع ورود پیدا کرده و نسبت به ارائه راه‌حل برای ساماندهی این موضوع اقدام کنند.


وی با بیان این‌که تعادل در مسکن در کلانشهرهایی همچون تهران که مشکلات آلودگی هوا و ترافیک دارند از حدود 40 سال قبل مطرح شده است، عنوان کرد: راه‌حل توسعه مسکن و مدیریت سفر TOD است، موضوعی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور از آن استفاده بهینه نشده است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران برای حل مشکل آلودگی، حمل و نقل و حرکت در شهر  و حل مشکلات اعتباری می‌بایست پهنه T را جدی بگیرد.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته