دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

تجهیز سامانه منهدم‌کننده «پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی» به موشک‌های تصویرساز حرارتی+ تصویر

در روزهای اخیر تصویری مبنی بر تجهیز سامانه پدافندی سوم خرداد به نسخه جدید موشک طائر منتشر شده که از «سیستم هدایت تصویرساز حرارتی» بهره می‌برد.
کد خبر : 496841
photo_2020-06-21_10-06-26.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در روزهای اخیر تصویری مبنی بر استقرار سامانه پدافندی سوم خرداد بر روی شناور تدارکاتی و پشتیبانی شهید سیاوشی نیروی دریایی سپاه در فضای مجازی منتشر شد و جدا از اینکه توانمندی سپاه را در متحرک‌سازی این سامانه و حمل آن توسط شناورها به نمایش می‌گذارد، یک نسخه جدید از موشک طائر هم بر روی این سامانه نصب شده که پیش از این مشاهده نشده بود. با توجه به شکل نوک این موشک احتمال می‌رود، یک نسخه دارای «سیستم هدایت تصویرساز حرارتی» باشد.



درواقع موشک طائر-2 که بر روی سامانه پدافندی رعد و سوم خرداد قابل نصب است، بر اساس تصویر منتشرشده با به‌روزرسانی‌هایی همراه بوده است که سیستم هدایت تصویرساز حرارتی مهمترین قسمت این به‌روزرسانی محسوب می‌شود که از چشم برخی رسانه‌های داخلی دور مانده است؛ لذا در این گزارش در خصوص مزایا و قابلیت‌های این سیستم توضیحاتی ارائه خواهد شد.




«سیستم هدایت تصویرساز حرارتی» دوربینی است که گرمای اجسام را مشاهده و به شکل حرارتی اجسام را به نمایش در می‌آورد. از دیگر مزایای سیستم هدایت تصویرساز حرارتی این است که به وسیله آن می‌توان ضعیف‌ترین امواج را دریافت کرد و حتی فریب موشک‌های مجهز به این سیستم بسیار سخت و دشوار است.



معمولاً موشک‌های حرارتی  را با «فلر» می‌توان فریب داد. (برای آشنایی با قابلیت‌های فلر اینجا را کلیک کنید)، اما با سیستم هدایت تصویرساز حرارتی این کار مشکل یا ناممکن می‌شود. در موشک‌هایی که دارای سیستم تصویرساز حرارتی هستند، هر چه گرمای  یک منبع بزرگتر باشد، در صفحه دوربین به شکل یک لکه سیاه‌رنگ بزرگتر دیده می‌شود؛  از این رو  فلر که کوچکتر است و گرمای کمتری دارد، به‌سختی می‌تواند موشک را فریب دهد؛ بنابراین به نظر می‌رسد موشک طائر-2 که در گذشته به فناوری هدایت تصویرساز حرارتی مجهز نبود، با تجهیز به این فناوری، امکان خطا و فریب آن به کمترین میزان کاهش خواهد یافت.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته