دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1399 - 22:43

ترکیه شرط دستیابی به آتش‌بس در لیبی را اعلام کرد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه دستیابی به آتش‌بس در لیبی را منوط به خروج نیرو‌های ارتش شرق این کشور، تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و موسوم به ارتش ملی، از شهر مهم و استراتژیک «سرت» کرد.
کد خبر : 496818
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،‌ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه دستیابی به آتش‌بس در لیبی را منوط به خروج نیرو‌های ارتش شرق این کشور، تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و موسوم به ارتش ملی، از شهر مهم و استراتژیک «سرت» کرد.


ابراهیم کالین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد آنکارا از درخواست دولت وفاق ملی در خصوص لزوم بازگشت به خطوط سال ۲۰۱۵ حمایت می‌کند. این درخواست شامل عقب‌نشینی نیرو‌های حفتر از سرت و الجفره است.


در ادامه تنش‌های آنکارا و پاریس بر سر تحولات لیبی، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود فرانسه با حمایت از ارتش شرق لیبی، امنیت ناتو را به مخاطره می‌اندازد. کالین یادآور شد حمایت پاریس از ارتش شرق لیبی علاوه بر امنیت ناتو، امنیت دریای مدیترانه، شمال آفریقا و همچنین ثبات لیبی را در معرض خطر قرار می‌دهد.


تنش میان آنکارا و پاریس این روز‌ها بر سر بحران لیبی بالا گرفته است. اخیراً امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای با محکوم کردن مداخله نظامی ترکیه در لیبی، آن را «غیرقابل قبول» خواند. ترکیه نیز در واکنش، فرانسه را به دلیل حمایت از خلیفه حفتر عامل شعله‌ور شدن بحران لیبی اعلام کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته