دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1399 - 11:19
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

طرح الزام زدن ماسک تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود/ آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها از 15 شهریور

رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین تصمیمات این ستاد برای بازگشایی مدارس و طرح الزام به زدن ماسک را تشریح کرد.
کد خبر : 496658
حسن2.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: یکی از تصمیم‌های امروز این است که برای 1 الی 2 هفته آینده طرح الزام ماسک در مناطقی که مورد نظر است، آماده و اینجا تصویب شود.


وی افزود: آنچه تجربه ما در ماه پنجم می‌گوید، اینکه فعالیت اقتصادی، آموزش و فرهنگی می‌تواند آزاد باشد. ما نمی‌گوییم کارها تعطیل بشود؛ زیرا شدنی نیست. تعطیلی‌ها مورد نظر ما نیست و ضرورتی هم ندارد ولی تجمع در نقاطی که ضرورتی ندارد، نباید انجام بگیرد.


رئیس‌جمهور تأکید کرد: یک کمک بزرگ به این ویروس ممکن است خودمان باشیم یعنی این ویروس به خودی خود منتقل نمی‌شود بلکه توسط ما منتقل می‌شود، یعنی یک نفر بیمار می‌شود و مراعات نمی‌کند و باعث می‌شود 10 نفر دیگر مبتلا شوند.


وی همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را از ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: فعالیت دانشگاه‌ها طبق ۲ اصل کلاس خلوت و خوابگاه خلوت از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود. دانشجوها باید بتوانند در دانشگاه‌های موطن خودشان ترم را بگذرانند.


رئیس‌جمهور همچنین از تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.


روحانی با بیان اینکه پایان دوره ویروس کرونا هنوز مشخص نیست و باید خودمان را برای یک مقابله بلندمدت آماده کنیم، عنوان کرد: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و قطع زنجیره آن، مسئولیت سنگینی بر دوش همگان است و تجربه چهارماهه ما این است که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، فعالیت اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و معنوی در کشور می‌تواند آزاد باشد.


وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت دستورالعمل‌های خوبی را به‌عنوان پروتکل برای نگهداری زندانی‌ها تهیه و ابلاغ کرده که بر مبنای آن زندان‌ها عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در خصوص خلوت کردن زندان‌ها انجام شده، در آینده اگر لازم باشد به زندانی‌ها مرخصی داده می‌شود.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همکاری، همراهی و همدلی همگانی در کنار اجرای زیرساخت مستحکم و قوی بهداشتی، ارتباطاتی و شرکت‌های دانش بنیان طی هفت سال گذشته، به ما در مبارزه با بیماری کرونا و ارائه یک کارنامه قابل قبول کمک کرد.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته