دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1394 - 08:45
در گفت‌وگو با آنا

فرهاد نفرزاده: لوزانو بهتر از آناستازی است/ مربیان بزرگ دنیا برای حضور در المپیک به ایران می‌آیند

کارشناس والیبال ایران گفت: والیبال ایران در دنیا شناخته شده است به همین دلیل مربیان بزرگی خواهان همکاری با تیم ملی هستند.
کد خبر : 49665

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد انتخاب «آناستازی» یا «لوزانو» به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال گفت: «آناستازی و لوزانو دو تا از بهترین مربیان والیبال دنیا هستند و هر کدام از این دو نفر برای کار به ایران بیایند، از انتخاب‌های خوب فدراسیون محسوب می‌شوند. البته از نظر من با توجه به انتخاب سیچلو که حضورش در ایران قطعی شده‌ است، گزینه لوزانو بهتر از آناستازی است، چون سیچلو و لوزانو هر دو آرژانتینی هستند و سابقه همکاری بیشتری با هم دارند و هم ملیتی این دو مربی باعث هماهنگی بیشتری میان آنها می‌شود.»


کارشناس والیبال ایران در مورد تاثیر حضور این مربیان از بعد روحی و روانی بر والیبال ایران گفت: «هر تیمی که در تورنمنتی شرکت می کند، با آمادگی کامل در همه ابعاد تاکتیکی، تکنیکی، روحی و آمادگی جسمانی وارد مسابقات می‌شود. ما نمی‌توانیم بگوییم که تیم ملی از نظر تکنیکی در شرایط خوبی به سر می برد و از بعد روحی مشکل دارد. بهترین تیم والیبال دنیا هم با آمادگی کامل در همه زمینه ها در مسابقات شرکت می‌کند. در حال حاضر بازیکنان تیم ملی مقداری از نظر روحی دچار افت شدند که امیدوارم با حضور این مربیان بزرگ در تیم ملی، بازیکنان به شرایط ایده آلی برسند.»


نفرزاده در مورد اینکه چرا مربیان بزرگ دنیا، برای حضور در ایران و فعالیت در تیم ملی والیبال کشورمان ابراز تمایل کرده‌اند، اظهار داشت: «با توجه به پیشرفتی که در چند سال اخیر از والیبال ایران شاهد بودیم، بسیاری از مربیان دنیا خواهان حضور در تیم ملی برای فعالیت هستند. نکته مهمتر این است که هم آناستازی و هم لوزانو در حال حاضر در یک تیم باشگاهی فعالیت می کنند و با توجه به فرصت کمی که تا المپیک داریم، قطعا این دو مربی شانس هدایت تیم ملی کشوری که در المپیک شرکت می کند را ندارند. تیم ملی یکی از شانس‌های اصلی آسیا برای حضور در المپیک است و این موضوع مهمی است که این دو مربی به خوبی از آن اطلاع دارند و قطعا می توانند با هدایت تیم ملی، یکی از 12 مربی المپیکی والیبال دنیا باشند.»


وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به فرصت کم تا مسابقات انتخابی المپیک و عدم شناخت سرمربی جدید تیم ملی نسبت به بازیکنان تیم ملی، این موضوع برای تیم ملی والیبال مشکل ساز نمی‌شود نیز گفت: «فدر اسیون در این مورد تصمیم درستی گرفت و با انتخاب سیچلو که سابقه کار در ایران را دارد و شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی دارد، سعی کرد تا این خلاء را پر کند. سیچلو زودتر از سرمربی تیم ملی برای زیر نظر گرفتن بازیکنان به ایران می آید و کار آماده سازی را بر عهده می‌گیرد. به طور حتم تا زمان حضور سرمربی تیم ملی در ایران، سیچلو شرایط را برای برپایی اردو و بازی های تدارکاتی مهیا می کند و در دیدارهای تدارکاتی که انجام می شود، سرمربی تیم ملی به شناخت کاملی نسبت به بازیکنان می رسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته