دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران؛

امام خمینی (ره): مثل چمران بمیرید! +فیلم

امام خمینی (ره) یک روز پس از شهادت مصطفی چمران درباره این شهید والامقام گفت: چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد.
کد خبر : 496630
1578056078.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امروز ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است. شهید چمران در تاریخ 30 خرداد 1360، یک روز قبل از شهادت خود در اهواز و در جلسه شورای عالی دفاع برای آخرین بار شرکت کرد و پس از آنکه خبر شهادت فرمانده نیروها دهلاویه، ایرج رستمی را در سحرگاه 31 خرداد دریافت کرد به سرعت فرد دیگری را برای فرماندهی انتخاب وبا خود به دهلاویه برد.


او به سمت سوسنگرد به راه افتاد و در پشت نزدیکترین خاکریز درمقابل نیروهای عراقی قرار گرفت. خمپاره‌ها چپ و راست در اطراف او به زمین می‌خوردند، ناگهان خمپاره‌ای در نزدیکی او منفجر شد و وی مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نایل آمد.


 امام خمینی (ره) در بخشی از سخنرانی خود یک روز پس از شهادت مصطفی چمران در صبح یکم تیرماه 1360 در حسینیه جماران درباره این شهید گفت: «شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید!»





انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته