دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1399 - 10:27
آنا گزارش می‌دهد؛

دوومیدانی همچنان بلاتکلیف/ چرا وزارت ورزش و جوانان تکلیف این فدراسیون را مشخص نمی‌کند؟

اگرچه انتخابات فدراسیون دوومیدانی سال گذشته برگزار شد؛ اما با اعلام وزارت ورزش و جوانان انتخابات این فدراسیون ابطال شده و هنوز پس از سه ماه وضعیت ریاست دوومیدانی مشخص نشده است.
کد خبر : 496614
AG8I0402.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهرماه سال گذشته دوره چهارساله مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی به پایان رسید و ایرج عرب از سوی وزیر ورزش و جوانان به‌عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به کار شد. انتخابی که از نظر اهالی دوومیدانی چندان باب میل نبود؛ چرا که عرب نه تنها دوومیدانی‌کار نبود بلکه از نظر مدیریتی هم کارنامه قابل قبولی نداشت و در زمان مدیریت او در باشگاه پرسپولیس برانکو از این تیم جدا شد و هواداران پرسپولیس از این بابت بسیار دلخور بودند. 


در نهایت عرب به فدراسیون دوومیدانی آمد و دوره مدیریت او تا اسفندماه سال گذشته ادامه داشت؛ در اواخر سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده در ورزش ایران، وزارت ورزش و جوانان به برگزاری انتخابات تأکید کرد و علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در شرایطی که برخی هیئت‌های دوومیدانی مخالف برگزاری مجمع انتخابی بودند، اعلام کرد که اداره کردن فدراسیون دوومیدانی که یکی از رشته‌های المپیکی و پرمدال است، بسیار مخرب است و نباید اجازه دهیم بیشتر از این فدراسیون دوومیدانی با سرپرست اداره شوند. سرانجام با تمام حواشی‌ای که این مجمع داشت، انتخابات برگزار و افشین داوری به عنوان رئیس انتخاب شد. هر چند که عمر ریاست او چندان بادوام نبود و ریاست داوری چند روز پس از برگزاری انتخابات ملغی شد و قرار است دوباره مجمع انتخابات فدراسیون برگزار  و ثبت‌نام از نامزدهای پست ریاست صورت بگیرد. 


پس از اینکه در اواخر سال گذشته انتخابات ملغی و ریاست افشین داوری هم در این فدراسیون ابطال شد، مهدی مبینی سرپرستی این فدراسیون را برعهده گرفت و حالا پس از سه ماه دوره سرپرستی او در این فدراسیون هنوز خبری از ثبت‌نام از نامزدها و برگزاری مجمع نیست. در اسفندماه سال گذشته که مجمع انتخاباتی این فدراسیون با وجود همه مخالفت‌ها برگزار شد موضع وزارت ورزش و جوانان این بود که بلاتکلیفی به این ورزش آسیب می‌زند و باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود. اکنون سؤال اینجاست که وزارت ورزش که تا به این حد به بلاتکلیفی فدراسیون‌ها حساس است، چرا در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی تا به این حد تعلل می‌کند و وضعیت این فدراسیون را مشخص نمی‌کند. 


بحث تغییر رؤسای هیئت‌ها و همچنین عدم بازگشت حسین رسولی که یکی از سرمایه‌های دوومیدانی در ایران بود، این روزها در صدر اخبار دوومیدانی است و حواشی زیادی هم به وجود آورده است. بدون شک اگر این فدراسیون با مدیریت ثابت اداره می‌شد این حواشی کمتر بود؛ اما این روزها نبود مدیریت ثابت در این فدراسیون شرایط دوومیدانی را سخت‌تر از گذشته کرده است و بدون شک باید مقصر تمام این اتفاقات را وزارت ورزش و جوانان بدانیم؛ پس از ابطال انتخابات این فدراسیون و البته تأکید وزارت ورزش به نظر می‌رسید که پروسه ثبت‌نام مجدد و برگزاری مجمع خیلی زود انجام شود؛ اما چنین نشد و فعلاً وزارت ورزش و جوانان برای این فدراسیون پرحاشیه و البته المپیکی که بیشترین تعداد مدال را در المپیک به خود اختصاص داده است؛ برنامه‌ای ندارد!


انتهای پیام/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته