دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 09:45

اولین مدال طلای نیماد به «پروفسور عباس علوی» اهدا شد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از نیاز به سرمایه گذاری مالی برای تعلیم نیروی انسانی و ترویج علم تصویربرداری مغز در دانشگاه‌های کشور خبر داد.
کد خبر : 49656

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر رضا ملک‌زاده در افتتاحیه دومین کنگره بین المللی نقشه‌برداری مغز عنوان کرد: متاسفانه ما در زمینه تصویربرداری مغز رشد مناسبی نداشته‌ایم به همین دلیل یک گروه ویژه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم به دستاوردهای بالاتری در این زمینه دست یابیم.


وی افزود: 15 سال گذشته در دانشگاه هند در خدمت دکتر اعلمی بودیم که این افتخار بسیار بزرگی برای ماست چرا که وی توانسته در جهان در زمینه تصویربرداری از مغز جزو اولین افراد مطرح باشد و این تکنولوژی را در دنیا جا بیاندازد. ما فکر می‌کنیم این رشته بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا در مقیاس‌های بزرگتر در ایران و به وسیله جوانانمان آن را پیش ببریم.


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص سرمایه گذاری در حوزه تصویربرداری از مغز گفت: باید سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه این علم در کشور انجام شود که متاسفانه در حال حاضر بسیار محدود است ما پتانسیل خوبی از لحاظ نیروی انسانی داریم، بنابراین از دکتر اعلمی می‌خواهیم که مدت زمان بیشتری را در ایران حضور داشته باشند و تجربیات و علم خود را در اختیار جوانان و دانشجویان ما قرار دهند ما باید به جایی برسیم که بتوانیم در این حوزه مدعی باشیم.


گفتنی است؛ دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اولین مدال طلای نیماد را به پروفسور عباس علوی برای کشفیات مهم وی در تصویربرداری هسته‌ای اعطا کرد.


بر اساس گزارش آنا، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) با هدف ایجاد یک نهاد عالی رتبه علمی جهت رهبری، مدیریت، حمایت و توسعه تحقیقات علوم پزشکی در کشور شامل آموزش، توسعه، نوآوری، و فناوری در علوم پزشکی راه اندازه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته