دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1394 - 10:15
در گفت‌و‌گو با آنا

سرپرست فدراسیون ورزش دانشگاهی: سیاست ما افزایش تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی است/ امیدوارم در آینده نزدیک در فیزو نماینده داشته باشیم

سرپرست فدراسیون ورزش دانشگاهی گفت: یکی از اهداف اصلی این فدراسیون تعامل با دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 49654

دکتر محمدحسین علیزاده سرپرست فدراسیون ورزش های دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره تعامل این فدراسیون با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «سیاست ما این‌ است که فعالیت‌هایمان را بر اساس پنج اصل که شامل وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی است، پیش ببریم. در این بین علاقمند هستیم که همکاری خود را با دانشگاه آزاد با توجه مدیریت محمد دادکان در معاونت ورزشی این دانشگاه افزایش دهیم.»


وی افزود: «بخش دانشگاهی مجموعه‌ای از هیات رییسه است که در جلساتی که هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود درباره فعالیت‌های فدراسیون تصمیم‌گیری می‌کند. امیدوارم زمینه‌های کار مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون ورزش های دانشجویی افزایش پیدا کند.»


علیزاده همچنین به برنامه‌های این فدراسیون اشاره کرد و گفت: «قرار است تیم ملی فوتسال دانشجویان فروردین سال آینده به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان اعزام شود. از سوی دیگر نیز تیم شطرنج ما با هماهنگی کامل فدراسیون شطرنج به رقابت‌های جهانی امارات اعزام خواهد شد. البته ما به پنج بخش دانشگاهی در کشور اعلام کردیم در صورتی که علاقه‌مند هستند می‌توانند اعزام این تیم‌ها را در دست گیرند و تیم‌های فوتسال و شطرنج خودشان را به عنوان نماینده ایران و بر اساس نظارت فنی ما به مسابقات اعزام کنند.»


رییس آکادمی فوتبال با اشاره به انتخاب رییس جدید فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو) گفت: «ما با فیزو همکاری جدی داریم. چند روز پیش که در مجمع انتخاباتی فیزو شرکت کردم با پیشنهاد اعضای فدراسیون جهانی مبنی بر اینکه باید ورزش مدارس و ورزش دانشگاهی در همه کشورها تحت‌نظر یک فدراسیون دربیاید مواجه شدیم. فیزو درصدد است مشارکت خود را در جهان بهبود بخشد کما اینکه فیزو با 170 عضو در جهان بعد از فیفا، سازمان ملل و IOC بیشترین عضو را در جهان دارد. امیدوارم در آینده نزدیک در کمیته اجرای فدراسیون جهانی نماینده ای از ایران داشته باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته