دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 10:52
دکتر قلی زاده در گردهمایی سراسری مدیران آموزشکده‌های سما مطرح کرد

یکی از دلایل بیکاری نیروهای تحصیل‌کرده شیوه تربیتی اشتباه خانواده‌ها است

دکتر قلی زاده خطاب به روسای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما گفت: باید کار خود را دقیق و منظم انجام دهید و در کنار آن دانشجویان را با حوزه کارآفرینی آشنا کنید، چرا که با عنایت دکتر میرزاده و تغییر اساسنامه سازمان سما، این مراکز به مراکز کارآموزی تبدیل شده است.
کد خبر : 4963

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا صبح امروز همایش دو روزه روسای آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای سما با حضور دکتر احمد قلی‌زاده رئیس سازمان سما و دکتر کاردار معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شروع به کار کرد.


قلی‌زاده در این همایش گفت: پرداختن به یکی از معضلات اساسی کشور که گریبان همه مسئولین را در کنار تمام نارسایی‌هایی که و جود دارد گرفته است، وجود فارغ التحصیلانی است که علی رغم طی مدارج علمی، ‌فرصت شغلی ندارند و یا کسانی که مختصری به مباحث آموزشی پرداخته‌اند ولی بیکار هستند.


رئیس سازمان سما در ادامه افزود: کسی که مدارج علمی را طی کرده باشد نباید با مشکل بیکاری روبرو باشد البته این موضوع به مباحث تربیتی هم بر می‌گردد بنده معتقد هستم شیوه تربیتی ما نسبت به فرزندان اشتباه بوده است، اگر از ابتدا نحوه تربیت فرزندانمان را پیش برنده انجام دهیم این دغدغه‌ها کم می‌شود.


دکتر قلی‌زاده در ادامه با اشاره به تغییر ساختارهای صنعتی دنیا ادامه داد: جوامع امروز از حیث ساختار‌های اقتصادی، بازار‌ها و فعالیت‌هایی برای پیشرفت جامعه تغییر پیدا کرده‌اند. ساختار صنعتی دنیا که سخت افزارانه بوده است امروزه به فعالیت‌های نرم افزاری تبدیل شدند.


وی در ادامه افزود: زمانی برای به کارگیری در مشاغل به نیروی انسانی توجه می‌شد و وظایف مشخص به نیروی‌های انسانی محول می‌شد که این مورد در کشور ما هم زیاد مشاهده می‌شد اما امروزه حاکمیت نرم افزار بر سخت افزار غلبه پیدا کرده است.








کسی که مدارج علمی را طی کرده باشد نباید با مشکل بیکاری روبرو باشد البته این موضوع به مباحث تربیتی هم بر می‌گردد بنده معتقد هستم شیوه تربیتی ما نسبت به فرزندان اشتباه بوده است، اگر از ابتدا نحوه تربیت فرزندانمان را پیش برنده انجام دهیم این دغدغه‌ها کم می‌شود.

رئیس سازمان سما در همایش روسای آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای افزود: امروزه رقابت جهانی و نظام‌های تولیدی به شدت انعطاف پذیر شده‌اند و این در حالی است که امروزه شیوه‌های مهارتی نیز متفاوت شده‌اند و کسی موفق است که تخصص بیشتری داشته باشد و در عین حال مهارت‌های متعددی را به کار بگیرد.


قلی‌زاده در ادامه گفت: در کشورمان نیز به شدت تقاضا برای نیروهای کم مهارت کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که استفاده از تکنولوژی در مهارت، توانایی اشتغال و تخصص در مهارت مهم شده است.


وی با اشاره به بکارگیری مدیریت زمان و ساماندهی تیم‌های کاری افزود: با وجود همه این نکات نقش مراکز آموزشی بسیار برجسته شده است از این رو از دو منظر تربیت نیروی انسانی با کیفیت و هم از نظر مهارت علمی و فنی آن هم به تعداد لازم اهمیت پیدا کرده است.


قلی‌زاده هم چنین گفت: در همین راستا ایجاد محیط مناسب و شرایط مناسب برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی هم به مراکز آموزشی ارتباط پیدا می‌کند.


رئیس سازمان سما تصریح کرد: با رعایت این نکات و همچنین جلوگیری از تضعیف انگیزه‌ها، تجهیزات لازم، آموزش‌های دقیق و ساختار منظم می‌توانیم نتیجه این تغییرات را به وضوح ببینیم.


وی در پایان گفت: مفهوم همه این بحث‌ها برای شما روسای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما این است که باید کار خود را دقیق و منظم انجام دهید و در کنار آن دانشجویان را با حوزه کارآفرینی آشنا کنید چرا که با عنایت دکتر میرزاده و تغییر اساس نامه سازمان سما این مراکز به مراکز کارآموزی تبدیل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته