دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1399 - 11:35

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی کاملاً بومی است

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اسناد جمهوری اسلامی ایران جزء اسناد منحصر به فرد است چرا که این سند به صورت کاملاً بومی و مبنایی تهیه شده است.
کد خبر : 496277
N83129323-72709146.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین جلسه شوراى تحول و نوسازى نظام آموزشی كشور به رياست حجت‌الاسلام سیدسعيدرضا عاملى دبير شوراى عالى انقلاب فرهنگى در محل دبيرخانه اين شورا برگزار شد. 


در این جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حکم جمیله علم الهدی به سمت دبیری شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور را به وی ابلاغ کرد.


جمیله علم الهدی در تشریح ویژگی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: این سند در اسناد جمهوری اسلامی ایران جزء اسناد منحصر به فرد است چرا که این سند به صورت کاملاً بومی و مبنایی تهیه شده است.


وی ادامه داد: حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری از سند تحول بنیادین از دیگر ویژگی‌های این سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.


عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فصل هشتم سند تحول که تأکید بر همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای اجرایی سازی سند دارد، خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید شورای تحول و نوسازی قصد داریم به جای پرسشگری برای اجرای سند تحول بنیادین به اجرایی‌سازی آن کمک شود.


وی با تأکید بر اینکه سند باید هر 5 سال به روز‌رسانی شود، گفت: این امر به همکاری مشترک و همچنین به کمک آموزش و پروش نیاز دارد.


علم الهدی با اشاره به اینکه به طور ناخواسته و به اشتباه سند تحول بنیادین با سند آموزش و پرورش معادل شد، گفت: مسئله این سند، تعلیم و تربیت کشور است.


وی با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت بین‌رشته‌ای و بین دستگاهی است، افزود: بحث تعلیم و تربیت به وزارتین آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و بهداشت و همچنین صدا و سیما مربوط است.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته