دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از بازدید از پردیس چارسو جشنواره فیلم کوتاه تهران صورت گرفت

ایوبی: حال سینما خوب است/ دیدارم با یکی از بزرگان مجلس ربطی به سینما نداشت

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی عصر امروز (23 آبان ماه) به منظور بازدید از روند برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به پردیس چارسو رفت.
کد خبر : 49621

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و سید صادق موسوی مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره فجر نیز در کنار فرید فرخنده‌کیش دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران و علیرضا کریمی صارمی قائم‌مقام دبیر جشنواره در این بازدید ایوبی را همراهی می‌کردند.


رئیس سازمان سینمایی در ابتدا به سالن‌های پردیس سینمایی چارسو رفت، پس از آن از دفتر نشریه روزانه و ستاد خبری جشنواره دیدن کرد و در ادامه از غرفه‌های بخش جنبی جشنواره را مورد بازدید قرار داد.


ایوبی در پایان در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها بود.


وی در مورد مشاهدات خود در پردیس سینمایی چارسو و سالن‌های سینما گفت: «باور کنید با دیدن سالن‌ها که پر از جمعیت بود خستگی‌ام در رفت. بعد از مسائل متعددی که در رابطه با سینما با آن مواجه هستیم وقتی می‌بینم که در مرکز شهر تهران 5 سالن سینما به واسطه جشنواره فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان مملو از جمعیت است احساس خوبی دارد.»


رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: «امروز که چهارمین روز جشنواره است من هیچ سالنی را ندیدم که مخاطبان در راهروها و پله‌هایش ننشسته باشند و هیچ سالنی را ندیدم که جمعیت زیادی در آن نایستاده باشند. این یعنی حال سینمای ما خوب است و جوانان ما علاقه‌مند و امیدوار هستند. از فرید فرخنده کیش و تیمش هم تشکر می‌کنم که با عملکرد مناسبشان توانسته‌اند جوانانی را که مخاطبان اصلی این جشنواره هستند با این حس و انگیزه در جشنواره گرد هم آورند.»


وی در مورد انتخاب پردیس چارسو به عنوان سینمای ویژه رسانه‌ها در جشنواره فیلم فجر گفت: «هنوز تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده است، اگر به طور قطع تصمیمی در این مورد گرفته شود به صورت رسمی اعلام خواهد شد.»


ایوبی همچنین در مورد دیدار با نمایندگان مجلس که قبل از آمدن به چارسو اتفاق افتاده بود، گفت: «من یک دیدار خصوصی با یکی از بزرگان مجلس داشتم و هیچ ارتباطی با سینما و مباحث سینما نداشت.»


وی در پاسخ به پرسشی در مورد فیلم‌هایی که در جشنواره سال قبل حضور داشتند، اما هنوز امکان اکران برایشان فراهم نشده است، گفت: «فیلم‌ها دارند مراحلشان را به خوبی و خیلی آرام و درست و منطقی طی می‌کنند و هر فیلمی که به مرحله نهایی برسد و آماده اکران باشد اکران خواهد شد. سعی‌مان بر این است که حداکثر فیلم‌ها را اکران کنیم و نگذاریم که جامعه سینمایی نه ناامید شوند و نه کسانی که فیلم ساخته‌اند دچار مشکل شوند.»


معاون وزیر فرهنگ در مورد محدودیت بودجه جشنواره فیلم کوتاه نسبت به سال گذشته گفت: «همه بخش‌های سینما با محدودیت بودجه مواجه هستند. امسال و سال گذشته از سال‌های سخت دولت جمهوری اسلامی ایران از لحاظ بودجه و مالی بوده است. همه دبیران و مدیران ما و اهالی سینما این شرایط را کاملا درک می‌کنند زیرا این محدودیت عام است و تنها مختص فیلم کوتاه نیست.»


وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فرهنگی آنا که چه برنامه‌ای برای اکران فیلم‌های کوتاه دارید، گفت: «همان‌گونه که در سال‌های گذشته امیدی در مورد اکران فیلم‌های مستند وجود نداشت اما الان شرایطی فراهم شده که اکران می‌شوند در مورد فیلم‌های کوتاه هم باید جلساتی تشکیل دهیم و تصمیماتی بگیریم.»


ایوبی ادامه داد: «یکی از بهترین راه‌هایی که به ذهنم می‌رسد تعامل با صدا و سیما است و ما بیشترین انتظار را از تلویزیون داریم تا کمک کنند که فیلم‌های کوتاه درخشان نمایش داده شوند».


وی افزود: «یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من فیلم کوتاه است و امیدوارم تا سال آینده امکان اکران این آثار فراهم شود.»


ایوبی در ادامه زمزمه‌هایی که در مورد تغییر فرید فرخنده‌کیش به گوش می‌رسد را به شدت تکذیب کرد.


رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا در مورد استعدادهای نوجوان کشف شده در المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: «من یک نفر را در سازمان سینمایی مامور کرده‌ام که تک تک استعدادهایی که در جشنواره‌ها کشف می‌شود را شناسایی و پی‌گیری کند تا ببینیم کجا هستند و چه می‌کنند و به چه کمکی نیاز دارند تا بتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم. یکی از جاهایی که خیلی به آن امیدواریم همین المپیاد فیلمسازی نوجوانان است. ما از انجمن سینمای جوانان ایران هم یک گام عقب‌تر رفته‌ایم و داریم از نوجوانی به آینده سینما فکر می‌کنیم.»


وی در پایان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار آنا در مورد مدرسه فیلمسازی اظهار کرد: «برنامه‌های مدرسه ملی سینما با تأنی و تدبیر بسیار خوبی پیش رفته است. برنامه‌های آموزشی آن که در واقع مهم‌ترین مرحله این برنامه است، نهایی شده و فکر می‌کنم به زودی اعلام خواهد شد.»


ایوبی ادامه داد: «جلسات متعددی با شورای علمی و یک کارگروه 3 روزه با تمامی بزرگان و صاحب‌نظران سینما داشتیم. همه کسانی که در این عرصه می‌توانند نظری داشته باشند در این جلسه حضور داشتند و به یک جمع‌بندی خوبی رسیدیم که به استحضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم رسیده و مورد تایید ایشان هم قرار گرفته است، بنابراین برای شروع به کار این مدرسه آماده هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته